SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cityboard Media ze spadkiem wpływów i zysku, optymalizuje sieć swoich nośników

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 7,3 proc. do 53,62 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 3,37 do 3,02 mln zł. Ponosiła koszty optymalizacji i modernizacji sieci swoich ekranów reklamowych, co wynika m.in. z wdrażania ustawy krajobrazowej.

Przychody Cityboard Media ze sprzedaży produktów wyniosły w ub.r. 54,48 mln zł, co wobec 56,17 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 3 proc. Łączne wpływy firmy były niższe o 857,3 tys. zł z powodu ujemnego wyniku ze zmiany stanu produktów (w 2016 roku ten wynik wyniósł 1,69 mln zł na plusie).

Jedynie kilkadziesiąt tys. wpływów sprzedażowych firmy pochodziła z eksportu, przychody te zmalały zresztą z 74,2 do 35,7 tys. zł.

Wartość posiadanych przez Cityboard Media rzeczowych aktywów trwałych zmalała w skali roku z 23,42 do 22,65 mln zł. Wartość budynków, lokali i podobnych obiektów spadła z 19,04 do 18,35 mln zł, a środków transportu - z 339,5 do 175,7 tys. zł.

W sprawozdaniu udostępnionym właśnie w KRS spółka podała, że na koniec ub.r. miała łącznie prawie 3 tys. ekranów reklamowych. - Liczba ta odzwierciedla zarówno kontynuację procesu modernizacji sieci, a w szczególności programu demontażu ekranów wynikający z modernizacji ciągów komunikacyjnych w miastach oraz ich efektywności ekonomicznej. Obniżenie ilości ekranów dostępnych do sprzedaży jest również konsekwencją wdrażania ustawy krajobrazowej - opisano.

Firma przyznała, że instalowanie nośników w nowych miejscach ograniczono do niezbędnego minimum, stawiając na lokalizacje najbardziej atrakcyjne i poszukiwane przez klientów. - Powstrzymanie procesu optymalizacji sieci mogłoby skutkować ograniczeniem środków produkcji, a w konsekwencji negatywnie dla wyników finansowych w następnych latach. W tym stanie rzeczy zarząd zdecydował o kontynuacji w roku 2017 procesu optymalizacji sieci, a z uwagi na wysokie koszty tego zadania, musi mieć charakter długofalowy - zaznaczono.

Koszty operacyjne Cityboard Media zmniejszyły się w skali roku o 1,9 proc. do 51,37 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które zmalały z 45,49 do 44,43 mln zł.

- Obniżenie kosztów było wynikiem nie tylko dalszej restrukturyzacji środków produkcji zarówno tych nierentownych jak i tych będących na terenach gmin oraz dalszych renegocjacji zawartych w latach poprzednich umów dzierżawy. Obniżka koszów jest również wynikiem restrukturyzacji w zakresie współpracy z podmiotami zewnętrznymi - wyliczono w sprawozdaniu.

Zysk spółki ze sprzedaży spadł z roku na rok z 5,51 do 2,25 mln zł. W ub.r. firma miała 1,22 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 10,1 tys. zł rok wcześniej), a koszty finansowe zmalały z 1,44 mln zł do 389,3 tys. zł.

W konsekwencji zysk netto Cityboard Media wyniósł w ub.r. 3,02 mln zł, podczas gdy w 2016 roku miał wartość 3,37 mln zł. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Dalsza optymalizacja sieci nośników

W sprawozdaniu zarząd spółki zapowiedział, że w br. będą kontynuowane prace nad optymalizacją kosztową sieci, tak żeby utrzymać balans między kosztami a przychodami. Władze firmy prognozują, że dalej będą stopniowo wzrastać zamówienia od małych i średnich przedsiębiorstw.

- Działania związane z dywersyfikacją klientów oraz procesem obniżania kosztów pozwalają prognozować spółce wygenerować zysk ze sprzedaży na koniec 2018 roku utrzymując tempo pozyskiwania udziału klientów z obszaru małych i średnich przedsiębiorstw w przychodach Spółki. Zarząd Cityboard Media bazując na już istniejących zamówieniach na II półrocze 2018 oczekuje zysku w działalności operacyjnej za 2018 rok - dodano.