Clear Channel wyposaży 2 tys. citylightów w czytniki NFC/QR (wideo)

W maju br. Clear Channel uruchomi w Polsce usługę City Connect. Będzie ona obejmować 2 tys. citylightów z zainstalowanymi czytnikami NFC i QR, pozwalającymi konsumentom przeglądać na smartfonach dodatkowe treści oferowane przez reklamodawców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Clear Channel wyposaży 2 tys. citylightów w czytniki NFC/QR (wideo)

Sieć City Connect obejmie w Polsce 2 tys. citylightów w 8 największych aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Poznań, Górny Śląsk, Szczecin). Są to nośniki zlokalizowane w miejscach o największym natężeniu ruchu. Połowa jest wmontowana w wiaty przystankowe, 30 proc. to konstrukcje naścienne, a 20 proc. - wolnostojące.

W każdym z tych nośników zostanie na stałe zainstalowany tag/czytnik obsługujący technologię NFC i QR. Dzięki temu użytkownik będzie musiał tylko przyłożyć smartfon do czytnika lub zeskanować kod QR, żeby zyskać dostęp do różnego rodzaju dodatkowych treści proponowanych w internecie przez reklamowaną markę.

Oprogramowanie sieci będzie gromadzić informacje o datach i godzinach, lokalizacji, konwersji kliknięć i rodzaju wykorzystanych do tego urządzeń. Dane te będą przekazywane marketerom, żeby mogli optymalizować swoje działania.

grafika

- Zainwestowaliśmy w to rozwiązanie, ponieważ wszelkie dostępne dane wskazują, że tego właśnie potrzebują konsumenci - chcą, aby marki docierały do nich szybko, skutecznie i w sposób zindywidualizowany. Dlatego też wykorzystując urządzenia mobilne, stworzyliśmy pomost pomiędzy światem wirtualnym i rzeczywistym - opisuje William Eccleshare, dyrektor generalny Clear Channel. - City Connect oparta jest głównie na naszych sprawdzonych już sieciach dedykowanych, dodając im wartość interakcji mobilnej i zapewniając dotarcie do trzech grup docelowych, w tym do młodzieży 15-24 lata. To grupa najbardziej otwarta na wykorzystywanie nowych technologii oraz najczęściej korzystająca ze smartfonów - dodaje Kalina Janicka, prezes Clear Channel Poland.

Clear Channel zaczął globalne wdrażanie City Connect (pod marką Connect) w ub.r. Jako pierwsze w obsługę technologii mobilnych zostało wyposażonych 10 tys. nośników w Londynie i Edynburgu, a później usługa ruszyła w Belgii, Finlandii, Holandii, Irlandii i Singapurze.

Do połowy br. jej start ma nastąpić w Brazylii, Danii, Estonii, Hiszpanii, Meksyku, Peru, Polsce, Szwajcarii, Szwecji, Turcji i USA, a także we Francji i Włoszech oraz na Litwie i Łotwie. Wtedy cała sieć obejmie 75 tys. nośników zapewniających dotarcie do 175 mln konsumentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu