SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ClickAd i Effective Media Solution zajmą się obsługą mediową Tauronu

Spółka Tauron Sprzedaż zakończyła przetarg dotyczący jej obsługi mediowej do końca br. Do współpracy wybrała oferty złożone przez ClickAd i Effective Media Solutions, odrzucając tym samym Starcom (Publicis Media), MullenLowe MediaHub i Media Group.

ClickAd i Effective Media Solutions zajmą się obsługą budżetu w wysokości 12,3 mln zł. Będą pracować dla Tauronu od momentu podpisania umowy do końca br.

Spółka wznowiła przetarg na obsługę mediową pod koniec maja 2018 r. - pierwotnie prowadzony był od kwietnia, ale w drugiej połowie maja został unieważniony, ponieważ postępowanie było „obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

Do ogłoszonego ponownie przetargu zgłosiło się pięć agencji: ClickAd, Effective Media Solutions, Media Group, MullenLowe MediaHub i Starcom (Publicis Media). Ten ostatni bronił obsługi klienta – po wygranym latem ub.r. przetargu zajmował się planowaniem i zakupem mediów do kampanii spółki wspólnie z domem mediowym Initiative (IPG Mediabrands).

Rozstrzygając ten przetarg Tauron najwyżej ocenił oferty złożone przez ClickAd i Effective Media Solutions, chociaż agencje te wcale nie zaproponowały najniższych prowizji i najwyższych rabatów na zakup mediów.

ClickAd zaproponował prowizje tv na poziomie 0,001 proc., zaś na radio i prasę – 0,0001 proc. Agencja gwarantowała średni rabat na radio na poziomie 85 proc., zaś na prasę – 81,7 proc. Z kolei prowizja na telewizję w ofercie Effective Media Solutions wynosiła 0,01 proc., a na radio i prasę – po 0,02 proc. Agencja zaproponowała rabat na radio na poziomie 88,2 proc., a na prasę - 87,1 proc.

Media Group deklarował jednakową prowizję na radio, prasę i telewizję – w wysokości 0,01 proc., rabat na radio – 83,1 proc., a na prasę – 81,1 proc. Prowizja Starcomu na prasę, radio i telewizję była jednakowa i wynosiła po zaledwie 0,0001 proc. Poziom rabatów gwarantowany przez tę agencję wynosił: na radio – 85,3 proc., na prasę – 82,6 proc. Prowizje proponowane przez MullenLowe MediaHub wynosiły z kolei: dla telewizji – 0,8 proc., a dla prasy i radia – po 1 proc., zaś rabaty: 85,6 proc. dla radia i 83,5 proc. dla prasy.

ClickAd i Effective Media Solutions zajmą się kompleksową obsługą w zakresie planowania, zakupu czasu antenowego i powierzchni reklamowej w mediach (telewizja, radio, prasa) oraz efektywnej realizacji kampanii reklamowych.

Dołącz do dyskusji: ClickAd i Effective Media Solution zajmą się obsługą mediową Tauronu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ktoś
Wałek że hej
odpowiedź
User
Wierzący
Wałek że hej

Oj tam od razu wałek... trochę wiary w ludzi, może to efekt ciężkiej pracy, dzięki czemu powstała oferta szyta na miarę, niskich stawek oraz jeszcze niższej prowizji :D
odpowiedź
User
obserwator
"...chociaż agencje te wcale nie zaproponowały najniższej prowizji ani najwyższych rabatów na zakup mediów" - hmm... akurat Effective Media Solution zaproponowało najwyższy rabat na radio i najwyższy na prasę :)

Co do prowizji to faktycznie wałek:
- nikt za takie nie wyżyje
- różnica dla klienta pomiędzy prowizją zerozerozerojeden a zerozerozerodwa jest żadna, nawet przy budżecie 12 mln
- Starcom i Clickad zaproponowały wynagrodzenie za obsługę kilkunastomilionowego budżetu na poziomie... 12 zł (0,0001%) ! czyli godzina pracy kelnera (bez napiwków :)
odpowiedź