Co czwarty Polak bierze udział w programie lojalnościowym

Dwie trzecie Polaków ma kontakt z konsumenckimi programamilojalnościowymi, a 26 proc. bierze w nich udział - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Najwięcej klientówpozyskują w ten sposób stacje benzynowe, natomiast najmniej - kina.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z konsumenckimi programami lojalnościowymi ma obecnie kontakt 66proc. Polaków, czyli mniej więcej tyle samo, ile w poprzednichczterech latach. Zmniejsza się za to grupa osób uczestniczących wtych akcjach - w 2005 roku stanowili oni 31 proc. ogółu konsumentów, a teraz - 26 proc.

Najwięcej lojalnych klientów pozyskują w ramach długotrwałychdziałań promocyjnych stacje benzynowe - 56 proc. ankietowanychbierze udział w prowadzonych przez nie programach lojalnościowych.Co trzeci Polak jest związany w ten sposób z hipermarketem, a mniejwięcej co piąty - z operatorem komórkowym albo apteką. Najmniejklientów pozyskują w ramach programów lojalnościowych sklepyodzieżowe i kina - odpowiednio 6 proc. i 4 proc. ogółu konsumentów.Jest to o tyle zaskakujące, że ok. 20 proc. badanych deklaruje chęćwzięcia udziału w takich akcjach, z czego wynika, że nie są oneodpowiednio reklamowane. Natomiast tylko co czwarty Polak z ochotąuczestniczy w programach lojalnościowych prowadzonych przez stacjebenzynowe.

38 proc. ankietowanych do brania udziału w długotrwałychdziałaniach promocyjnych tego typu zniechęca fakt, że trzeba byćsystematycznym i pamiętać, żeby mieć przy sobie kartę. Z kolei dla30 proc. respondentów najbardziej uciążliwe jest długie zbieraniepunktów o niskiej wartości.

Wśród samych uczestników programów lojalnościowych 28 proc.można określić jako aktywnych - na bieżąco wiedzą, ile mająpunktów, i starają się je wykorzystywać. Natomiast 23 proc.konsumentów biorących udział w takich akcjach zbiera punkty tylko,jeśli przypomni im o tym sprzedawca, i nie zna swojego aktualnegostatusu w programie.

Badanie stosunku Polaków do konsumenckich promocjilojalnościowych zostało przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek iOpinia w lipcu i sierpniu bieżącego roku metodą ilościową ijakościową na grupie 1106 respondentów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek