Co drugi Polak uważa, że nasz kraj nie jest dobrze przygotowany na cyberatak

Czy rządy krajów na świecie są gotowe na odparcie cyberataku? Średnio 47 proc. osób uważa, że tak, ale taki sam odsetek jest przeciwnego zdania - wynika z badania Pew Research Center.

km
km
Udostępnij artykuł:

Podejście do tematu cyberataku jest mocno zróżnicowane w zależności od kraju. 73 proc. respondentów z Izraela i 67 proc. z Rosji uważa, że ich kraj jest dobrze przygotowany na cyberatak, podczas gdy w Brazylii i Argentynie tak samo twierdzi tylko odpowiednio 16 proc. i 9 proc. badanych.

W Polsce przeważają głosy pesymistyczne: 48 proc. pytanych z naszego kraju stwierdziło, że nie jesteśmy gotowi na cyberatak, wobec 30 proc. uważających, że poradzimy sobie z tego typu problemem.

grafika

Opozycja boi się bardziej

Badanie pokazało także, że większą wiarę w gotowość swojego kraju na cyberatak mają osoby popierające rządzących. Dla przykładu, w USA zaufanie do władz w tej kwestii ma 61 proc. republikanów, w porównaniu do 47 proc. demokratów.

grafika

Wybory na celowniku hakerów

Kwestie, co do których badani na świecie najbardziej obawiają się cyberataków, to wyciek tajemnic związanych z bezpieczeństwem narodowym (średnio 74 proc. pytanych wskazało, że jest to prawdopodobne), atak na publiczną infrastrukturę (69 proc.), a także fałszowanie wyborów (61 proc.). W Polsce odsetek badanych mających tutaj obawy to odpowiednio 69 proc., 59 proc. i 54 proc.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 14 maja - 12 sierpnia 2018 r. w 26 krajach na grupie 27 612 respondentów (1008 w Polsce).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały