SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co ma największą wartość dla firmy?

Najważniejsze wartości dla firm na całym świecie to jakość, innowacyjność i satysfakcja klientów.

Opublikowany właśnie raport Corporate Values Index 2006 przygotowany przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network podsumowuje wyniki badań prowadzonych od ponad roku w 12 krajach świata, w tym w Polsce i opisuje systemy wartości, na których bazują największe przedsiębiorstwa 14 różnych branż. Wśród najważniejszych wartości, którymi firmy na świecie kierują się kształtując swoją strategię marketingową i politykę zarządzania pracownikami znalazły się jakość (obecna w deklaracjach 38% firm), innowacyjność (38%) i satysfakcja klienta (37%). Dalej uplasowały się m.in. przejrzystość (wskazywana jako istotna przez 21% przedsiębiorstw na świecie), troska o otoczenie (18%), praca zespołowa (18%) i know-how (17%). Zestaw wartości w firmach na świecie to najczęściej 4-5 pojęć odnoszących się zagadnień kluczowych z punktu widzenia działania przedsiębiorstwa.

„W Polsce firmy częściej akcentują np. etykę i odpowiedzielność oraz wartości społeczne takie jak demokracja, równość czy pluralizm” - mówi Norbert Ofmański z firmy doradczej On Board PR reprezentującej sieć ECCO Network w Polsce – „Najpopularniejsze wartości, o których mówi biznes są jednak podobne w każdym zakątku świata”

Definiowanie i wykorzystywanie w firmach własnych systemów wartości jest coraz bardziej popularne. Według danych z raportu Corporate Values Index 2006, 77,5% przedsiębiorstw na świecie wykorzystuje koncepcję zarządzania przez wartości. W Polsce odsetek takich firm jest dużo niższy i wynosi zaledwie 21,5%.

„W Polsce odrębny system wartości firmowych pojawia się przede wszystkim w największych firmach. Tymczasem na świecie jest inaczej – własne wartości pomagają także małym i średnim przedsiębiorstwom np. w podkreśleniu źródeł swojej konkurencyjności” – komentuje Norbert Ofmański z On Board PR – „Dobrze zdefiniowane wartości są jak kod genetyczny – powinny przekładać się na każdy obszar aktywności. Ich umiejętne wdrożenie może też pomagać bardziej świadomie kształtować wizerunek firmy”

Projekt Corporate Values Index 2006 objął swoim zasięgiem ponad 4000 firm z 12 krajów świata i 14 branż. Wśród krajów, w których przeprowadzono badania, są Polska, Niemcy, Francja, Włochy, Węgry, Holandia, Hiszpania, Finlandia, Norwegia, Wielka Brytania, Indie i USA. Za realizację badań w Polsce odpowiada On Board PR – firma zajmująca się doradztwem w dziedzinie komunikacji, współtworząca globalną sieć ECCO Network. Globalny projekt Corporate Values Index 2006 jest rozwinięciem projektu badawczego Indicateur des Valeurs paryskiego biura Wellcom reprezentującego ECCO Network, które od roku 2003 prowadzi analogiczne badania na terenie Francji. Na skalę międzynarodową podobne badanie zostało w tym roku zrealizowane po raz pierwszy na świecie.

Wykorzystanie wartości to jeden wiodących trendów w dziedzinie zarządzania, a wartości są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości (ang. corporate values) wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w kształtowaniu pożądanych zachowań pracowników, ich rekrutacji, a także podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących działań marketingowych. Zarządzanie przez wartości stanowi istotny postęp np. w stosunku do zarządzania przez cele i jest trendem, który nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie i nowoczesnej komunikacji.

Dołącz do dyskusji: Co ma największą wartość dla firmy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl