IAB Polska publikuje opracowanie na temat oszust reklamowych

Grupa Zadaniowa ds. Fraudów przy IAB Polska przygotowała dokument dotyczący fraudów (inaczej oszustw) reklamowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Wypracowany dokument, tzw. "Whitepaper", ma na celu omówienie tematyki fraudów, wprowadzenie polskiej definicji i kategoryzacji tego zjawiska oraz wskazanie narzędzi umożliwiających monitoring  i prewencję antyfraudową. Jest też przyczynkiem do dalszej dyskusji na temat oszustw w internecie oraz innych działań nieetycznych w reklamie internetowej, które powodują naruszenie prawa np. w stosunku do konsumenta.

- Fraud w reklamie to temat trudny oraz wieloaspektowy. Trudno także się o nim mówi, szczególnie, że wiedza na ten temat nie jest ogólnodostępna. Sądzę, że nie będzie nam tak łatwo się z tym problemem uporać, jak udało się to w obszarze viewability. W IAB wierzymy jednak, że edukacja i otwarta komunikacja do rynku jest fundamentem, który pozwoli nam ten problem rozwiązać. – komentuje Tomasz Piątkowski, chief digital officer w GroupM oraz członek Grupy Zadaniowej ds. Fraudów przy IAB Polska.

Co to jest fraud reklamowy?

Fraud reklamowy to wszystkie celowe działania związane z emisją reklam (reklamy display, reklamy wideo, reklamy w aplikacjach, reklamy efektywnościowej - performance’owej i content marketing) w miejscu (serwisie internetowym/aplikacji) lub do grupy docelowej innej niż ustalone w warunkach kontraktowych. Działanie takie generuje bezpośrednio stratę finansową dla reklamodawcy (także dla wydawcy) lub utratę możliwości zarobkowej.

Oszustwa reklamowe mogą zachodzić na wszystkich etapach cyfrowego łańcucha dostaw - od poziomu adserwera i ustawień emisji, przez odbiorców reklam i ich urządzenia, aż po strony reklamodawców.  

Whitepaper w obszarze fraudu reklamowego można pobrać ze strony IAB Polska.

W skład Grupy Zadaniowej ds. Fraudów przy IAB Polska wchodzą przedstawiciele firm: ABT Shield, Agora, GroupM, Interia, Mediacom, Meetrics, Nielsen, Polska Press, Ringier Axel Springer oraz TrafficWatchdog.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi