Coca-Cola: telewizja najważniejsza. Social media dla tych marek, które nie mają prawdziwej strategii w obszarze cyfrowym

Według Marcosa de Quinto, dyrektora marketingu koncernu Coca-Cola Co. firma wciąż osiąga najlepsze efekty biznesowe z kampanii prowadzonych w tradycyjnych mediach, głównie w telewizji. Według zapowiedzi nowy menedżer David Godsman ma zreformować cyfrowy segment reklamowy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spostrzeżeniami dotyczącymi strategii reklamowej Coca-Coli w poszczególnych segmentach medialnych Marcos de Quinto podzielił się ze słuchaczami konferencji w Nowym Jorku, w której uczestniczyli przedstawiciele producentów napojów z całego świata.

- Kluczowym elementem naszych globalnych działań reklamowych pozostaje telewizja - przyznał podczas swojej prezentacji de Quinto. - Platformy telewizyjne wciąż oferują nam najwyższy wskaźnik ROI (zwrotu z inwestycji) spośród wszystkich kanałów medialnych, w których funkcjonujemy.

Na poparcie swoich słów szef marketingu Coca-Coli przytoczył dane, choć pochodziły one z 2014 r. Według nich każdy dolar wydany przez markę na reklamy w telewizji przynosił 2,13 dol. zwrotu. Tymczasem w segmencie cyfrowym było to jedynie 1,26 dol.

- Staramy się intensywnie skierować naszą firmę w stronę segmentu digital, jednak to nie polega jedynie na zamieszczeniu reklam na platformach społecznościowych, bowiem social media to wyjście dla tych marek, które tak naprawdę nie mają prawdziwej strategii w obszarze cyfrowym - zaznaczył de Quinto.

Przy okazji menedżer przypomniał, że Coca-Cola jest 13. największym reklamodawcą na świecie z wydatkami na reklamę na poziomie 3,9 mld dol. w ub.r. Przyznał jednocześnie, że w obszarze cyfrowym firma popełniała w przeszłości błędy.

Jednym z nich było zainwestowanie poważnych środków w aplikacje mobilne, które pod względem skuteczności zawiodły. W sumie koncern uruchomił na całym świecie ponad 300 aplikacji mobilnych.

- Większość tych aplikacji osiągnęła poziom mniej niż 50 lub 100 tys. użytkowników. To jest nic - podkreślił de Quinto. Zgodnie z jego zapowiedziami Coca-Cola zamierza przemyśleć i zmienić swoją strategię związaną z reklamą cyfrową, a liderem zmian ma zostać nowy nabytek firmy - David Godsman, były dyrektor Bank of America, który zajmował się dotąd m.in. marketingiem.

Według zapowiedzi Godsman zajmie się skonsolidowaniem działań Coca-Coli na platformach cyfrowych i zastąpi rozproszone dotąd działania w tym zakresie jednym jasno określonym kierunkiem rozwoju który sprawi, że cyfrowa polityka reklamowa marki stanie się efektywna biznesowo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu