SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie będzie upadłości Codemedia, firmy nie stać na postępowanie likwidacyjne

Sąd oddalił zażalenie domu mediowego Codemedia na odrzucenie wniosku o ogłoszenie upadłości firmy, uzasadniając, że jej majątek nie wystarczy na sfinansowanie postępowania likwidacyjnego. Spółka działalność operacyjną zakończyła jesienią 2019 roku.

Piotr Bieńko, prezes CodemediaArticle

W orzeczeniu z końcówki kwietnia, opublikowanym w Monitorze Sądowym i Gospodarczym pod koniec maja, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy podkreślił, że wniosek Codemedia o ogłoszenie upadłości został oddalony na podstawie art. 13 ust. 1 Prawa upadłościowego, ponieważ „majątek dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania”.

- Materiał zgromadzony w sprawie nie daje podstaw do rozwiązania Codemedia SA w Warszawie bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego - zaznaczono. Dodano, że koszty postępowania ponosi dłużnik, a za ich szczegółowe wyliczenie odpowiada referendarz sądowy.

Codemedia wniosek o ogłoszenie upadłości złożył w październiku 2019 roku, jako powody wyliczając m.in. zmniejszenie przychodów, niewypłacalność dwóch klientów oraz brak możliwości przedłużenia finansowania.

W maju ub.r. sąd oddalił ten wniosek, przedstawiając podobne uzasadnienie jak w kwietniu br.:,majątek Codemedia nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania, a materiał zgromadzony w sprawie nie daje podstaw do rozwiązania spółki bez postępowania likwidacyjnego. Firma złożyła zażalenie na tę decyzję.

- Z największym żalem musimy poinformować, że nie jesteśmy w stanie dalej realizować kampanii zleconych przez naszych klientów - przekazał zarząd Codemedia w oświadczeniu w październiku 2019 roku. Kierownictwo tłumaczyło, że nie udało się przedłużyć finansowania zewnętrznego dla firmy.

- Bieżący rok był dla nas niezwykle trudny - ponosiliśmy konsekwencje niewypłacalności dwóch obsługiwanych przez nas Klientów - TXM S.A. oraz Basel Olten Pharm S.A. W związku z wymaganiami dysponentów mediów byliśmy zmuszeni regulować należności wynikające z przeprowadzonych kampanii na bieżąco, pomimo braku zapłaty od w/w reklamodawców. Plany spółki były oparte o systematyczne pomniejszanie zaistniałego zadłużenia z zysku z bieżącej działalności. Wobec braku przedłużenia finansowania zewnętrznego dalsza działalność operacyjna, a więc spłata zadłużenia, nie jest możliwa - opisano wówczas w komunikacie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Sieć sklepów odzieżowych TXM od połowy maja 2019 roku była w trakcie przyspieszonego postępowania układowego, w trakcie którego nie musiała spłacać wcześniejszych zobowiązań. W firmie trwała restrukturyzacja.

Natomiast Basel Olten Pharm to producent kosmetyków, w jego zarządzie była matka Konrada K., byłego prezesa GetBack, który od połowy 2018 roku był w areszcie z licznymi zarzutami dotyczącymi działalności tej ostatniej firmy (wyemitowała ona obligacje za ok. 2,6 mld zł, niewypłacalność ogłosiła w kwietniu 2018 roku, wśród jej wierzycieli są wydawcy prasowi i internetowi oraz firmy marketingowe).Basel Olten Pharm jesienią 2018 roku  zawnioskował o przyspieszone postępowanie układowe, obiecywał spłatę 60 proc. należności. Natomiast w połowie 2019 roku sąd ogłosił upadłość likwidacyjną spółki.

9,5 mln zł straty Codemedia

W 2019 roku Codemedia zanotował spadek przychodów o 40,4 proc. do 31,5 mln zł. W całości pochodziły one ze sprzedaży usług reklamowych w kraju.

Spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o 33,1 proc. do 34,4 mln zł. Na usługi obce wydała 30,9 mln zł wobec 49,4 mln zł w 2018 roku. W omawianym okresie wzrosły koszty wynagrodzeń - z 1,2 mln zł w 2018 roku do 2,5 mln zł w 2019 roku. W tym czasie średnie zatrudnienie na podstawie umowy o pracę zmalało z 27 do 26 etatów. Na koniec roku na etacie zatrudnionych było 13 osób. Zmniejszyło się wynagrodzenie zarządu - ze 180 tys. zł do 170 tys. zł.

Codemedia zanotował stratę ze sprzedaży w wysokości 2,9 mln zł, wobec 1,38 mln zł zysku rok wcześniej. Strata brutto na koniec 2019 roku wyniosła 9,8 mln zł (wobec 443,2 tys. zł zysku rok wcześniej), a strata netto – 9,56 mln zł (wobec 368,3 tys. zł rok wcześniej). O tak duże stracie przesądził wzrost pozostałych wydatków operacyjnych z 1,23 do 6,64 mln zł (koszty aktualizacji wartości aktywów finansowych poszły w górę z 878,4 tys. zł do 4,59 mln zł).

Firma posiadała na koniec 2019 roku 100 proc. udziałów w spółce MediaPlanning i 50 proc. w Newnited. Żadna z nich nie wygenerowała w 2019 roku przychodów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nie będzie upadłości Codemedia, firmy nie stać na postępowanie likwidacyjne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl