SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniejsza sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Dziennika'

W lipcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Super Express' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Coraz mniejsza sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i
'Dziennika'

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lipcu 2009r. wyniosła 465 848 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 315 733 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w lipcu 2008 roku - to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4 proc. do 190 313 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 16 proc. W lipcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 110 715 egz.

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 72 768 egz. (spadek o 18 proc.).

Tytuł

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2009

2008

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem*

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Fakt 629 494 465 848 662 601 491 987
Gazeta Wyborcza 465 131 315 733 524 256 367 074
Super Express 312 746 190 313 334 863 199 440
Rzeczpospolita 176 551 110 715 191 978 131 103
Dziennik 124 878 72 768 231 890 88 804
Gazeta Prawna 79 706 61 660 93 541 65 287
Przegląd Sportowy 103 699 61 213 117 871 67 351
Puls Biznesu 20 244 14 905 24 921 18 002
Parkiet 15 538 7 206 25 673 9 888


W lipcu br. w porównaniu z czerwcem wzrost sprzedaży odnotowały "Fakt", "Przegląd Sportowy" i  "Super Express".

Tytuł

2009

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem*

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Fakt 629 494 465 848 638 759 457 623
Gazeta Wyborcza 465 131 315 733 497 131 326 251
Super Express 312 746 190 313 308 437 186 020
Rzeczpospolita 176 551 110 715 186 039 114 620
Dziennik 124 878 72 768 178 299 75 131
Gazeta Prawna 79 706 61 660 93 874 67 027
Przegląd Sportowy 103 699 61 213 101 459 55 051
Puls Biznesu 20 244 14 905 21 633 15 161
Parkiet 15 538 7 206 17 621 7 693




*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz mniejsza sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Dziennika'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl