SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz mniejsze czytelnictwo dzienników ogólnopolskich. „Fakt” cały czas na czele

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki - wynika z najnowszej fali badania PBC General.

Coraz mniejsze czytelnictwo dzienników ogólnopolskich. „Fakt” cały czas na czele

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od września 2014 roku do lutego 2015 roku sięgało 11,35 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,08 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,73 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,85 pkt. proc. do 7,98 proc. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,29 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 1,17 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego czytelnictwo zmalało jednak o 0,60 pkt. proc. do poziomu 3,02 proc.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo obniżyło się o 1,43 pkt. proc. do 2,37 proc.

Wiek: 15-75 lat

wrzesień 2014 : luty 2015

wrzesień 2013 : luty 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,35%

13,08%

Gazeta Wyborcza

7,98%

9,83%

Super Express

4,29%

5,46%

Przegląd Sportowy

3,02%

3,62%

Metro

2,37%

3,80%

Rzeczpospolita

1,57%

2,44%

Dziennik Gazeta Prawna

1,35%

1,75%

Nasze Miasto

0,98%

1,34%

Sport

0,40%

0,53%

Puls Biznesu

0,24%

0,26%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,04%

0,12%

W grupie wiekowej 16-59 lat siedem z 11 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe trzy odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, takim samym - „Sport”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Nasze Miasto”.

Wiek: 16-59 lat

wrzesień 2014 : luty 2015

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,32%

Gazeta Wyborcza

8,10%

Super Express

3,92%

Przegląd Sportowy

3,26%

Metro

2,40%

Rzeczpospolita

1,63%

Dziennik Gazeta Prawna

1,51%

Nasze Miasto

0,97%

Sport

0,40%

Puls Biznesu

0,26%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,05%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2013 do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków oraz od września 2014 do lutego 2015 roku na losowej próbie 15 590 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 470 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz mniejsze czytelnictwo dzienników ogólnopolskich. „Fakt” cały czas na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl