SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz większe zainteresowanie zakupami grupowymi w Łotwie, Polsce i Rosji

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zdecydowanie wzrosło zainteresowanie zakupami grupowymi online w Polsce, Rosji i na Łotwie - wynika z badań firmy Gemius. Jakie strony działające w tym sektorze cieszą się w poszczególnych krajach największą popularnością?

Coraz większe zainteresowanie zakupami grupowymi w Łotwie, Polsce i Rosji

Badania Gemiusa pokazują, że fenomen zakupów grupowych zaobserwować można na każdym z poddanych analizie rynków, ale jego oblicze jest różne i zależy od indywidualnych cech danego kraju.

Zgodnie z wynikami gemiusAudience za grudzień 2011 r., zasięg serwisów zakupów grupowych wśród internautów wyniósł 30%, co oznacza wzrost o 8 pkt. proc. względem roku poprzedniego.

Spośród 36 tego typu portali funkcjonujących na naszym rynku, niekwestionowanym liderem jest Groupon.pl. Drugi w rankingu serwis Citeam.pl tuż po roku od startu ma 2,1 miliona realnych użytkowników miesięcznie. Z kolei inni nowi gracze - Deallx.pl i Cuppon.pl - również mieli bardzo dobrą pozycję startową (odpowiednio 500 tys. i 240 tys. RU), ale stracili na popularności w ostatnich miesiącach 2011 roku.

Tymczasem w Rosji, w przeciwieństwie do Polski, segment e-commerce zdominowany jest przez rodzimego gracza – Biglion.ru, który zostawia Groupona daleko w tyle.

Od stycznia do grudnia 2011 r. zasięg Biglion.ru wzrósł o 30 pkt. proc., co oznacza przyrost o 160 milionów nowych użytkowników w ciągu dwunastu miesięcy. Popularność serwisu idzie w parze z zaangażowaniem użytkowników – potencjalni konsumenci spędzają na stronie więcej czasu niż na innych serwisach o podobnej tematyce.

Z kolei na łotewskim rynku internetowym działa obecnie około 40 witryn zakupów grupowych. Największymi graczami są tam Perkamkopa.lv. (zasięg na poziomie 9,4%), serwis związany z miejscowym społecznościowym gigantem Draugiem.lv, oraz Citylife.lv (zasięg 8,9%). Na trzeciej pozycji znajduje się portal Cherry.lv (zasięg 7,8%), będący częścią firmy e-commerce Cherry Media Group.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz większe zainteresowanie zakupami grupowymi w Łotwie, Polsce i Rosji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Laguna
ciekawie się te wykresy układają w przypadku największych graczy na polskim rynku, szczególnie jeśli chodzi o wahania
odpowiedź