SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

COVID-19 przyspiesza długoterminowe zmiany konsumenckie, ale marki mogą pozostać w tyle

Innowacje technologiczne wprowadzane w zakresie zdrowia i well-beingu staną się kluczowe dla większości konsumentów do 2030 roku - wynika z raportu Consumer Vision 2030 wydane przez grupę dentsu. Wskazano w nim długoterminowe trendy konsumenckie do 2030 roku oraz wpływ pandemii na działania marek.

Nowy raport dentsu nakreśla długoterminowe trendy konsumenckie, które będą kształtować następną dekadę. Badanie Consume Vision pokazuje, jak pandemia przyspieszyła wiele długoterminowych trendów, przed którymi stoją marki. Raport oparty jest o dogłębne wywiady ze światowej sławy futurystami, naukowcami, autorami i ekspertami oraz badania konsumenckie.

Najważniejsze aspekt to zdrowie i well-being

Zagadnienia dominujące w raporcie to zdrowie i dobre samopoczucie. Wielu konsumentów już teraz deklaruje chęć wykorzystania nowych technologii w celu zachowania zdrowia na przyszłość.

Ponad połowa amerykańskich konsumentów deklaruje, że umieściłaby w swoim mózgu mikrochip w celu wydłużenia swojej średniej długości życia. Ponadto, jedna trzecia konsumentów twierdzi, że do 2030 r. poddałaby się drobnym zabiegom chirurgicznym w celu poprawy swojego zdrowia psychicznego.

Z kolei 77 proc. badanych z Wielkiej Brytanii twierdzi, że dzięki COVID-19 stali się bardziej świadomi szkód wyrządzanych środowisku przez globalne podróże. W dłuższej perspektywie przyczynia się to do większej aktywności konsumentów, którzy podejmując decyzje o zakupie coraz częściej kierują się kwestiami społecznymi. Dwie trzecie konsumentów w Wielkiej Brytanii twierdzi, że do 2030 r. nie będzie kupować towarów, o których wiedzą, że mają negatywny wpływ na środowisko.

Przyszłość esportu, e-commerce na topie

Wraz z rosnącą liczbą osób pozostających w domach podczas lockdownu, wzrosła popularność esportu i gier online. Oczekuje się, że do 2021 roku globalna świadomość istnienia edportu osiągnie dwa miliardy, dlatego sposób postrzegania sportu będzie ewoluował, a w „prawdziwy” sport będzie zmuszony do wprowadzania innowacji, by dotrzymać kroku swojemu elektronicznemu odpowiednikowi.

Ponadto, w miarę jak sklepy internetowe będą zwiększać swoje rozmiary i zakres działania, napędzane rozwojem handlu elektronicznego w czasie pandemii, tak wiele marek będzie walczyć o widoczność. Z badania wynika, że prawie połowa (46 proc.) chińskich konsumentów już teraz chętnie korzystałaby z usług jednej firmy w zakresie wszystkich swoich potrzeb związanych ze stylem życia.

Koncepcja 'inteligencji inkluzywnej"

Każdy z trendów wyróżnionych w raporcie niesie ze sobą konkretne implikacje dla marek. Jednak prawie wszystkie z nich wiążą się z koncepcją „inteligencji inkluzywnej” - zdolności do włączenia nowych poglądów, wartości i zachowań do swojego systemu wartości w kontekście rosnących nierówności i złożoności etycznej.

- Wnioski wynikające z doświadczeń ubiegłego roku oraz z raportu dentsu Consumer Vision 2030 są jasne. Liderzy biznesu muszą przygotować się na bardzo zróżnicowany krajobraz konsumencki, który nieustannie ewoluuje dzięki innowacjom technologicznym, wprowadzanym w dziedzinie zdrowia, well beingu czy ochrony środowsika. Wiodące marki będą wykorzystywać te informacje do budowania doświadczeń i relacji skoncentrowanych na człowieku. Wszystko po to, by sprostać aktualnym oczekiwaniom konsumentów - komentuje raport Wendy Clark, globalna prezes dentsu international.

Dołącz do dyskusji: COVID-19 przyspiesza długoterminowe zmiany konsumenckie, ale marki mogą pozostać w tyle

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl