SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CreativeHarder tłumaczy reklamy piwa Cornelius: kogut jest wielkomiejski, „pociągnij” bez dwuznaczności (wideo)

Browar Sulimar wspiera rebranding piwa Cornelius kampanią pod hasłem „Cornelius - kogut wśród piw”. Niektórzy internauci oceniają, że reklamy są seksistowskie i głupawe. - Postać koguta w sposób zabawny i kontrastowy eksponuje wielkomiejski charakter marki. Słowo „Pociągnij” może budzić dwuznaczne skojarzenia, ale pragniemy zaznaczyć, że odnosi się ono bezpośrednio do komunikatu na puszce - odpowiada na krytyczne opinie Michalina Kołacińska z agencji CreativeHarder, która przygotowała kampanię.

Kadr z reklamy piwa Cornelius Article

Akcja spotu reklamującego piwo Cornelius, przygotowanego w kilku podobnych wersjach, toczy się w barze, gdzie barman w stroju z oryginalnym ogonem pijącą promowane piwo za pomocą słomki wyskakującej z jego puszki. - Taka krótka słomka - dziwi się bohaterka, na co barman radzi jej: „Pociągnij”. Klipy kończą się hasłem: „Cornelius - kogut wśród piw”.

Kampania reklamowa jest prowadzona w telewizji oraz internecie. Kreację reklam przygotowała agencja CreativeHarder, produkcją spotów zajął się dom produkcyjny Truskavka, a za zakup mediów odpowiada CM Broker (należący Creative Harder Group).

- W filmie reklamowym przedstawiona została postać koguta, w sposób zabawny i kontrastowy eksponująca wielkomiejski charakter marki - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Michalina Kołacińska, project manager w CreativeHarder.

W komentarzach pod głównym spotem na YouTube większość internautów go krytykuje. Napisali m.in. „Gratulacje. Dotarliście do najgłębszych pokładów żenady. Ostatnio taki niesmak czułem podczas testowania waszego portera”, „Widać, że reklama robiona pod zdobycie Chamleta, innego powodu powstania tak durnej i żenującej reklamy nie widzę ;) No cóż, jakie ‘piwo’, taka reklama”, „Abstrahując od samego trunku, poziom reklamy to dno i 2 metry mułu. Seksizm, żenujący humor, zero pomysłu i naiwna wiara, że sex sells ;)”.
 
Jednak Michalina Kołacińska zaznacza, spoty spotkały się z wieloma opiniami i nie wszystkie były krytyczne. - Zdajemy sobie sprawę, że padające w internetowej reklamie „pociągnij” może budzić dwuznaczne skojarzenia, ale pragniemy zaznaczyć, że odnosi się ono bezpośrednio do komunikatu na puszce i mechanizmu działania samej słomki - słomka jest rozsuwana i przed użyciem należy ją pociągnąć-  wyjaśnia Kołacińska. - Wszystkie pojawiające się w komentarzach skojarzenia uważamy za bardzo ciekawe i dowcipne, ale najcenniejsze są dla nas opinie Pań, które uznają nasz produkt za wyjątkowy. Bo taki właśnie jest - to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, przełomowy światowy debiut zaprojektowany przez firmę Ball Packing Europe i wprowadzony na nasz rynek w ścisłej współpracy z browarem Sulimar. Zintegrowane rozwiązanie puszki ze słomką sprawia, że każdy kontakt z tym wyjątkowym produktem może być naprawdę ekscytujący i dostarczyć nam dodatkowych emocji - przekonuje menedżerka.

Kampania wspiera też odświeżenie identyfikacji wizualnej marki Cornelius. Zmiany dotyczyły m.in. logotypu oraz butelek, w tym samych etykiet. Nowe opakowania są mniejsze i bardziej ergonomiczne. Etykiety zostały odświeżone, a poszczególne smaki wyeksponowano w nowych liniach kolorystycznych. Centralnym elementem jest nowy logotyp mający łączyć nowoczesny, minimalistyczny design i odniesienie do tradycyjnego sposobu warzenia piwa w browarze Sulimar. Celem zmian jest zwiększenie rozpoznawalności marki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CreativeHarder tłumaczy reklamy piwa Cornelius: kogut jest wielkomiejski, „pociągnij” bez dwuznaczności (wideo)

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziadek
"Kogut wśród piw" - kopirajter do zwolnienia.
18 10
odpowiedź
User
Kogut
@dziadek - Najważniejsze, że prezesowi się podobało :)
14 9
odpowiedź
User
dorian
Spoko, ale piwo zajebiste ;p
9 9
odpowiedź
User
KKiski
Ale o co chodzi z tą słomką, są pierwszą marką, która to wprowadziła?
11 8
odpowiedź
User
bmb
te piwa sa naprawde ok ale sugeruje zmiane agencji to jezeli tego typu pomysly byly dobre - jezeli kiedykolwiek byly- to juz nie sa. teraz to smiech na sali
13 8
odpowiedź