SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CRMC: rynek reklamy rośnie wolniej, najszybciej idzie w góręinternet

Według szacunków CR Media Consulting opublikowanych w najnowszymAd.media Raporcie, przychody reklamowe mediów w ujęciu nettowzrosły w drugim kwartale 2008 roku o 11,9 proc. względemanalogicznego okresu roku poprzedniego.

Drugi kwartał przyniósł dalsze spowolnienie dynamiki wzrosturynku reklamy - wzrost w tym okresie był o ponad 2 punktyprocentowe słabszy niż w pierwszych trzech miesiącach rokubieżącego. Jednak, ze względu na tradycyjną sezonowość wydatkówreklamowych, do właścicieli mediów wpłynęło w drugim kwartale oblisko 30 proc. więcej pieniędzy niż w kwartale pierwszym. W całympierwszym półroczu dynamika rynku wyniosła 12,9 proc.

Tradycyjnie najwyższe wpływy z reklamy zanotowała telewizja,której przychody zwiekszyły się w II kwartale o 11 proc. względemanalogicznego okresu roku poprzedniego. Obserwowano dalszy wzrostcen czasu reklamowego, będący główną przyczyną dynamicznego wzrostuprzychodów reklamowych komercyjnych stacji telewizyjnych. Wysokipoziom cen doprowadził jednak do zmniejszenia wolumenu sprzedanegoczasu reklamowego w głównych stacjach telewizyjnych za wyjątkiemPolsatu, na którego antenie transmitowane były Mistrzostwa Europy wPiłce Nożnej.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków Ad.media Raportu, najwyższądynamikę osiągnęła reklama internetowa, której wartość wzrosła w IIkwartale o 42 proc. względem roku poprzedniego, a najniższą -reklama prasowa.

Szybciej niż oczekiwano rosną przychody reklamowe radia, któregoatrakcyjność dla reklamodawców rośnie wraz z cenami reklam wtelewizji. Nawet niewielkie przesunięcia budzetów reklamowych ztelewizji do radia powodują znaczny wzrost dynamiki przychodów tegoostatniego, które dzięki temu stało się drugim w rankingunajszybciej rosnących mediów reklamowych.

W drugiej połowie roku analitycy CR Media Consulting S.A.spodziewają się dalszego spowolnienia tempa wzrostu rynkureklamy.

- Dynamika rynku w II kwartale, choć wciąż dwucyfrowa, wskazałana pierwsze symptomy osłabienia rynku reklamowego. Koniec drugiegokwartału przyniósł również pogorszenie nastrojów konsumentów iprzedsiębiorstw oraz ich oczekiwań co do przyszłości. Będzie tomiało negatywny wpływ na ograniczenie skali inwestycji reklamowych.Dlatego dokonaliśmy korekty prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008roku do poziomu nieznacznie powyżej 10 proc. - mówi MaciejChodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor Ad.mediaRaportu.

Dołącz do dyskusji: CRMC: rynek reklamy rośnie wolniej, najszybciej idzie w góręinternet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl