Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI

Aencja Cube Group nawiązała współpracę z Brand24 w zakresie monitorowania ruchu generowanego przez narzędzia AI, takie jak ChatGPT oraz Gemini. Pozwoli to firmom lepiej rozumieć, jak ich marki funkcjonują w ekosystemie sztucznej inteligencji oraz skuteczniej pozycjonować się w nowych kanałach digitalowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI
Cube Group i Brand24 z narzędziem do monitorowania ruchu z AI

Monitoring AI znajduje się w zamkniętej becie, a dostęp do niego ma tylko niewielu ekspertów na całym świecie. Narzędzie samodzielnie analizuje kluczowe metryki, takie jak: średnia pozycja marki w modelach AI, udział marki w porównaniu do konkurencji, popularne zapytania i frazy kluczowe.

Dane są przedstawiane oddzielnie dla ChatGPT i Gemini. Trwają także testy z innymi systemami AI.

Co to oznacza dla marek?

Marki będą mogły skutecznie optymalizować swoje treści pod kątem widoczności w odpowiedziach AI, podobnie jak dotychczas robiono to w przypadku SEO dla wyszukiwarek internetowych. To otwiera nowe możliwości dla firm, które chcą budować przewagę konkurencyjną w erze sztucznej inteligencji.

Michał Pustuł, chief product officer w Cube Group wyjaśnia, że narzędzie jest na razie dostępne dla ograniczonej liczby użytkowników i trwają jego testy przed finalnym wprowadzeniem go na rynek. 

– Narzędzie to pozwala na oszacowanie ekspozycji marki na najważniejsze dla niej zapytania w różnych chatach AI. Na dziś jest to ChatGPT i Gemini, ale już trwają testy kolejnych najpopularniejszych modeli. Jako, nie podają one oficjalnie żadnych danych oraz szacuje się, że tylko ok. 20% wyników w tego typu narzędziach zawiera linki (a tym samym daje możliwość śledzenia ruchu np. za pomocą GA4 jeżeli użytkownik w taki link kliknie) to mamy bardzo ograniczone możliwości optymalizacji – mówi. 

Dodaje, że narzędzie od Brand24 pozwala szybciej i lepiej testować różne hipotezy i działania mające na celu poprawę ekspozycji marki w chatach. – Dzięki temu możemy jeszcze lepiej realizować cele naszych Klientów. Dane z narzędzia są dla nas i dla naszych Klientów i będą nam służyć do monitorowania ich obecności pod wybranymi zapytaniami w różnych modelach językowych. Dzięki temu oraz naszym własnym narzędziom będziemy w stanie bardziej kompleksowo podjeść do pozycjonowania marek w LLMach – komentuje Michał Pustuł. 
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu