SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt z kolejnym pozwem zbiorowym ws. „Cyberpunka 2077”, akcje tanieją

Firma CD Projekt potwierdziła, że w imieniu grupy jej interesariuszy wytoczono wobec niej drugi pozew zbiorowy w Kalifornii. Łącznie pięć kancelarii prawnych z USA zapowiedziało takie pozwy, zarzucają spółce podawanie mylnych informacji przed premierą gry „Cyberpunk 2077”. W piątek akcje CD Projekt potaniały o 3,5 proc.

W komunikacie w czwartek wieczorem CD Projekt poinformował, że pozew cywilny został złożony w Sądzie Okręgowym w Centralnej Kalifornii „przez kancelarię działającą w imieniu grupy posiadaczy amerykańskich papierów wartościowych notowanych pod symbolami OTGLY oraz OTGLF i opartych na akcjach spółki" (czyli CD Projekt - przyp.).

Firma zaznaczyła, że treść pozwu taka sama jak tego, o którym informowała 25 grudnia ub.r. - Pozywający domagają się ustalenia na drodze sądowej czy działania Spółki i jej Członków Zarządu związane z premierą gry Cyberpunk 2077 stanowiły naruszenie przepisów federalnych, poprzez między innymi wprowadzenie inwestorów w błąd doprowadzając tym samym do powstania strat po ich stronie - opisywała wtedy spółka.

CD Projekt dodał, że w drugim pozwie nie określono wartości roszczenia. Firma zapowiedziała, że „podejmie aktywną obronę przed wszelkimi tego typu roszczeniami”.

Kurs giełdowy CD Projekt w dół

Na piątkowej sesji giełdowej akcje CD Projekt staniały o 3,52 proc. do 256,20 zł. Handlowano walorami firmy za 196,08 mln zł, firma była pod tym względem zdecydowanym liderem na giełdzie.

Indeks WIG stracił w piątek 1,82 proc., a WIG20 - 2,27 proc.

W konsekwencji CD Projekt stracił ponad połowę wzrostu wypracowanego w czwartek, kiedy jego akcje zdrożały o 6,04 proc. do 265 zł.

Nastąpiło to po publikacji w nocy ze środy na czwartek oświadczenia, w którym wiceprezes spółki Marcin Iwiński wyjaśnił, z czego wynikały problemy z działaniem „Cyberpunka 2077” na konsolach poprzedniej generacji oraz zapowiedział dwa duże pakiety poprawek (tzw. patche) do gry, pierwszy w ciągu 10 dni. Iwiński podał też, że wersja „Cyberpunka 2077” na konsole nowej generacji zostanie wydana w drugiej połowie br.

Pięć kancelarii w USA zapowiedziało pozwy wobec CD Projekt

Od premiery „Cyberpunka 2077” 10 grudnia łącznie pięć amerykański kancelarii prawnych poinformowało, że przygotowuje pozwy zbiorowe przeciw CD Projekt.

Pod koniec zeszłego tygodnia kancelaria RM Law ogłosiła, że złożyła taki pozew i że do 22 lutego czeka na zgłoszenia osób, które w dniach od 16 stycznia 2020 roku do 17 grudnia 2020 roku kupiły papiery wartościowe CD Projekt notowane na rynku OTC pod tickerami OTGLF i OTGLY.

RM Law zarzuciła CD Projekt składanie fałszywych oświadczeń oraz nieujawnienie faktu, że granie w „Cyberpunk 2077” jest praktycznie niemożliwe na konsolach Xbox One i PlayStation 4 z powodu ogromnej liczby błędów. Przypomniała, że niedługo po premierze Sony i Microsoft usunęły grę ze swoich internetowych sklepów.

Według RM Law w konsekwencji CD Projekt poniósł uszczerbek na reputacji oraz doznał szkód materialnych, na czym ucierpieli również posiadacze papierów wartościowych. Kancelaria zwróciła uwagę, że kurs ADR CD Projektu spadł w dniu usunięcia gry ze sklepu Sony (18 grudnia) o prawie 16 proc., natomiast akcje polskiej spółki potaniały o 10,5 proc.

Wcześniej podobne pozwy złożyły cztery inne amerykańskie kancelarie: Schall Law, Rosen Law, Bragar Eagel & Squire oraz Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz.

Z kolei Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do CD Projekt o informacje dotyczące działań, które firma podjęła w związku z problemami zgłaszanymi przez użytkowników „Cyberpunka 2077”.

Do 20 grudnia sprzedano 13 mln egz. „Cyberpunka 2077”

CD Projekt poinformował, że do niedzieli 20 grudnia włącznie według szacunkowych danych sprzedano ponad 13 mln egz. gry „Cyberpunk 2077”, po uwzględnieniu bezpośrednich zwrotów do firmy. Producent nie ujawnił jeszcze, ile cyfrowych kopii gry zwrócili w tym tygodniu posiadacze konsol PlayStation4 i Xbox One.

- Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. "sell through", pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez Spółkę - opisano w komunikacie giełdowym CD Projekt.

10 grudnia firma przekazała, że według danych od dystrybutorów w ramach przedsprzedaży zamówiono 8 mln sztuk „Cyberpunka 2077”, a dzień później - że przychody z przedsprzedaży jej wersji cyfrowej pokryły już wydatki na produkcję i marketing do końca br.

W trzecim kwartale ub.r. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.

Głównymi akcjonariuszami CD Projekt są wiceprezes spółki Marcin Iwiński (12,07 proc. akcji), jej były menedżer Michał Kiciński (9,94 proc.), wiceprezes Piotr Nielubowicz (6,1 proc.), OFE Nationale-Nederlanden (4,53 proc.) i prezes firmy Adam Kiciński (4,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: CD Projekt z kolejnym pozwem zbiorowym ws. „Cyberpunka 2077”, akcje tanieją

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bart
"- Pozywający domagają się ustalenia na drodze sądowej czy działania Spółki i jej Członków Zarządu związane z premierą gry Cyberpunk 2077 stanowiły naruszenie przepisów federalnych, poprzez między innymi wprowadzenie inwestorów w błąd doprowadzając tym samym do powstania strat po ich stronie - opisywała wtedy spółka." .... wypuszczenie bubla na rynek (i to po 8 latach tworzenia gry) chyba będzie miało swoje konsekwencje. Finansowe. :)
odpowiedź
User
hehe
"- Pozywający domagają się ustalenia na drodze sądowej czy działania Spółki i jej Członków Zarządu związane z premierą gry Cyberpunk 2077 stanowiły naruszenie przepisów federalnych, poprzez między innymi wprowadzenie inwestorów w błąd doprowadzając tym samym do powstania strat po ich stronie - opisywała wtedy spółka." .... wypuszczenie bubla na rynek (i to po 8 latach tworzenia gry) chyba będzie miało swoje konsekwencje. Finansowe.


wycofać spółkę z giełdy i problem rozwiązany. Od lat to dojna krówka dla spekulantów, skoro dla nich ważniejszy kurs niż dywidenda, do której maja prawo dzięki posiadanym akcjom, a zyski są rok do roku i to niemałe. Do czasu wycofania warto tym inwestorom przygotować teczki :)

odpowiedź
User
Max
Granie na zniżkę, żeby kupić taniej.
odpowiedź