SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt podwoił zysk, pomogła premiera „Cyberpunka 2077” na nowe konsole

W zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 9,4 proc. do 216,15 mln zł zysk netto grupy CD Projekt poszedł w górę z 32,49 do 68,92 mln zł. - Next-genowa wersja „Cyberpunka” wraz z dużą aktualizacją, czyli patchem 1.5, wpłynęły pozytywnie na percepcję gry i jej sprzedaż - mówi prezes firmy Adam Kiciński.

Przychody CD Projekt ze sprzedaży własnych gier zwiększyły się rok do roku ze 145,87 do 173,79 mln zł, a wpływy z innych tytułów zmalały z 51,38 do 41,72 mln zł.

Sprzedaż gier w wersji pudełkowej zwiększyła się nieznacznie (z 10,11 do 10,71 mln zł), a z tych w wersji cyfrowej poszła w górę ze 181,73 do 197,93 mln zł.

„Cyberpunk 2077” z ponad 18 mln sprzedanych egz.

Wśród produktów mających największy udział w sprzedaży firma wskazała w sprawozdaniu „Cyberpunka 2077”, „Wiedźmina 3: Dziki gon” wraz z dwoma dodatkami, „Gwint: Wiedźmińską grę karcianą” oraz licencje związane z wcześniejszymi grami z serii wiedźmińskiej.

W połowie lutego br. „Cyberpunk 2077” pojawił się w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. W połowie kwietnia CD Projekt podał, że grę od premiery w grudniu 2020 roku sprzedano w ponad 18 mln egz. (chodzi o sprzedaż do graczy, czyli tzw. sell-through).

- Za największą część przychodów pierwszego kwartału odpowiada „Cyberpunk 2077”, który dzięki premierze edycji na najnowszą generację konsol ma za sobą dobry kwartał sprzedaży. Jednocześnie nasze saldo gotówki, lokat i obligacji wzrosło w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. o ponad 107 mln zł – zauważył cytowany w komunikacie Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych.

Przychody segmentu CD Projekt Red, odpowiadającego w grupie kapitałowej za produkcję, poszły w górę ze 148,52 do 179,35 mln zł, a jego zysk netto - z 34,36 do 68,85 mln zł.

Natomiast platforma GOG.com przy spadku wpływów z 53,83 do 40,39 mln zł zanotowała wzrost wyniku netto z 1,88 mln zł straty do 152 tys. zł zysku.

 

- Next-genowa wersja „Cyberpunka” wraz z dużą aktualizacją, czyli patchem 1.5, wpłynęły pozytywnie na percepcję gry i jej sprzedaż, szczególnie na konsolach. Kontynuujemy prace nad usprawnieniami do „Cyberpunka”, choć już znacznie mniejszym zespołem. Największe moce produkcyjne koncentrujemy obecnie na rozwoju dużego fabularnego dodatku do gry, który zadebiutuje w przyszłym roku - opisał Adam Kiciński, prezes CD Projekt.

Przychody grupy CD Projekt w Polsce zwiększyły się z 6,83 do 7,85 mln zł, a wpływy z innych krajów europejskich - z 34,73 do 44,68 mln zł.

Wpływy z Ameryki Północnej, stanowiące mniej więcej dwie trzecie sprzedaży, wzrosły ze 135,8 do 141,33 mln zł.

Na początku marca, po wybuchu wojny w Ukrainie, CD Projekt wstrzymał sprzedaż w Rosji i na Białorusi - zarówno własnych gier, jak też wszystkich tytułów na platformie GOG.com. W ub.r. oba kraje zapewniły 5,4 proc. wpływów CD Projekt Red i 3,7 proc. wpływów GOG.com.

11 mln zł mniej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne CD Projekt zmalały ze 154,46 do 128,25 mln zł. Przyczynił się do tego głównie spadek kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych z 48,77 do 37,35 mln zł oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów z 38,61 do 29,25 mln zł.

Natomiast wydatki na usługi obce nieznacznie wzrosły - z 37,11 do 37,83 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W ub.r. nakłady firmy na prace rozwojowe sięgnęły 27,7 mln zł, wobec 29,13 mln zł rok wcześniej.

69 mln zł kwartalnego zysku

Przy wzroście przychodów i spadku kosztów operacyjnych zyskowność firmy mocno się zwiększyła. Zysk sprzedażowy brutto poszedł w górę ze 135,36 do 168,52 mln zł, zysk operacyjny - z 43,2 do 85,32 mln zł, a zysk netto - z 32,49 do 68,92 mln zł.

W przeliczeniu na jedną akcję zysk netto wzrósł z 32 do 68 groszy.

1,2 mld zł na rachunkach i w obligacjach

Na koniec marca CD Projekt miał 1,34 mld zł aktywów finansowych (wobec 1,97 mld zł rok wcześniej), z czego 748,6 mln zł na rachunkach i lokatach do 3 miesięcy, 249,9 mln zł w polskich obligacjach skarbowych oraz 177,7 mln zł w obligacjach innych państw (z czego większość w dolarach).

Suma na lokatach powyżej 3 miesięcy zmalała przez kwartał z 265 do 85,4 mln zł.

CD Projekt skorzystał z trendów makroekonomicznych w ostatnich miesiącach. Przy rosnących stopach procentowych wpływy finansowe firmy wzrosły z 10,06 do 16,79 mln zł (z czego 7,09 mln zł z wykupu obligacji), a przy umacniającym się dolarze koszty finansowe zmalały z 16,21 do 10,22 mln zł (w tym nadwyżka ujemnych różnic kursowych zmalała z 15,3 do 3,49 mln zł).

CD Projekt nie spodziewa się osiągnięcia celów z programu motywacyjnego

- Na podstawie wyników osiągniętych w latach 2020 i 2021 oraz założeń na kolejne lata trwania programu, zarząd spółki dominującej dokonał oceny możliwości osiągnięcia wyznaczonych w programie celów wynikowych w pełnym okresie trwania programu i dokonał zmiany szacunków, uznając za najbardziej prawdopodobny brak możliwości osiągnięcia celów wynikowych w okresie trwania programu - napisano w raporcie kwartalnym CD Projekt.

Program motywacyjny CD Projektu przyjęty w 2020 r. w wariancie bazowym zakładał osiągnięcie przez spółkę sumy skonsolidowanych zysków netto (powiększonych o koszty wyceny programu) w wysokości nie mniejszej niż 6 mld zł w latach 2020-2023, 7 mld zł w latach 2020-2024 lub 8,3 mld zł w latach 2020-2025.

Przedstawiciele CD Projekt podczas czwartkowej telekonferencji prasowej zasygnalizowali, że mogą zrewidować prognozy finansowe, nie podali jednak szczegółów. Byli oni także pytani, czy spółka analizuje możliwości uruchomienia nowego programu motywacyjnego, po tym, jak cele wynikowe obecnego programu okazały się niemożliwe do zrealizowania.

- Analizujemy różne opcje i oceniamy, jak może wyglądać nasz następny program motywacyjny. Na razie pracujemy nad najlepszymi rozwiązaniami dla grupy, ale żadne decyzje nie zostały podjęte - powiedział prezes CD Projekt Adam Kiciński.

Na podstawie uchwał walnego zgromadzenia z 28 lipca 2020 r. oraz 22 września 2020 r. wprowadzono kolejną edycję programu motywacyjnego na lata 2020-2025.

Zgodnie z przyjętymi założeniami, w ramach realizacji programu przyznanych może zostać maksymalnie 4 mln uprawnień. Warunkiem objęcia oraz wykonania praw z warrantów subskrypcyjnych lub odpowiednio nabycia przez osoby uprawnione od spółki dominującej jej akcji własnych, będzie stwierdzenie przez spółkę dominującą spełnienia celów i kryteriów programu.

Program przewiduje cele wynikowe (80 proc. uprawnień), rynkowe (20 proc. uprawnień), w wybranych przypadkach cele indywidualne oraz w każdym przypadku zastosowanie kryterium lojalnościowego obowiązującego do dnia stwierdzenia spełnienia celów i kryteriów programu.

Obecnie w programie motywacyjnym na lata 2020-2025 zostało 2,243 mln przyznanych uprawnień.

CD Projekt z serią przejęć

W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich. W drugiej połowie marca firma potwierdziła, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej i partnerskiej z Epic Games International.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt podwoił zysk, pomogła premiera „Cyberpunka 2077” na nowe konsole

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Artyn
Od kiedy w zarządzie zalęgły się lewaki, nie są już w stanie zrobić żadnej dobrej gry i jadą na tym co mieli do tej pory
odpowiedź