SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat z 2,33 mld przychodów i 170 mln zł zysku

Grupa Cyfrowy Polsat w I kwartale br. zwiększyła przychody do 2,33 mld zł, a jej zysk netto wzrósł do 171 mln zł i był wyższy od oczekiwań rynku. Spółki z Grupy świadczyły na koniec ub.r. łącznie 16,4 mln usług telewizji, telefonii i internetu.

Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Article

Z raportu finansowego wynika, że w I kwartale br. przychody Grupy Cyfrowy Polsat uplasowały się na poziomie 2,329 mld zł, czyli były o 222 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Trzeba dodać, że zeszłoroczne dane obejmują również wyniki spółki Metelem Holding Company, właściciela sieci komórkowej Plus, które są konsolidowane od dnia 7 maja ub.r., czyli daty finalizacji jej zakupu przez Cyfrowy Polsat. Wyłączając ten efekt przychody spółki wyniosłyby 770 mln zł po wzroście o 6,5 proc.

Zysk operacyjny Grupy w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 428,7 mln zł w porównaniu do 219,4 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Z kolei wskaźnik EBITDA uplasował się na poziomie 896,6 mln zł po wzroście o 218 proc.

Cyfrowy Polsat odnotował w I kwartale br. 170,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej względem 98,2 mln zł zysku rok wcześniej. Był to wynik o 10 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków.

Na koniec I kwartału br. Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,43 mln RGU, czyli aktywnych usług generujących przychody, co oznacza wzrost o 0,6 proc. względem I kwartału ub.r.

Liczba usług płatnej telewizji na dzień 31 marca br. wyniosła 4,41 mln i była o 4 proc. wyższa rok do roku. W tym zawiera się 870 tys. usług multiroom (wzrost o 16,5 proc.). Oznacza to, że z płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu korzysta cały czas ok. 3,5 mln abonentów.

Grupa na koniec I kwartału 2015 roku miała też 6,55 mln RGU telefonii komórkowej (spadek o 2,4 proc.) i 1,44 mln RGU internetu (wzrost o 39,2 proc.). Z kolei liczba klientów usług kontraktowych ogółem wyniosła 6,07 mln, o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Średnie ARPU (przychód) na klienta w segmencie usług kontraktowych w I kwartale br. wyniosło 85,8 zł (wzrost o 1 zł), wskaźnik churn uplasował się na poziomie 9,5 proc. (wzrost o 0,4 pkt. proc.), zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta wzrósł z 1,91 do 2,04.

Natomiast liczba RGU usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu na koniec I kwartału 2015 uplasowała się na poziomie 4,04 mln, po spadku względem I kwartału 2014 roku o 7,3 proc.

Od momentu uruchomienia w połowie lutego 2014 roku do końca I kwartału br. z oferty smartDOM skorzystało 707 tys. klientów, którzy korzystali łącznie z 2,17 mln aktywnych usług . W okresie od stycznia do marca br. przyrost liczby usług w ramach programu smartDOM wyniósł  319 tys.

Na koniec marca br. zadłużenie netto Cyfrowego Polsatu wyniosło 12,32 mld zł, a udział długu do wskaźnika EBITDA za 12 miesięcy wyniósł 3,4x.


RGU  (Revenue Generating Unit) - Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
Klient - Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.
ARPU kontrakt - Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
ARPU pre-paid - Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
Churn - Rozwiązanie umowy z Klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym.
Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12 miesięcznym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z 2,33 mld przychodów i 170 mln zł zysku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PiotrAntyklerykał
A ile zaplacil podatkow w Polsce?
14 17
odpowiedź
User
mira
DOROBIŁ SIĘ TYLE STACJI TELEW A TAM - REKLAMA GONI REKLAMĘ PÓŁGODZINNĄ!!!!!.
10 15
odpowiedź
User
johny
Co cię to obchodzi? Niektórzy mają łeb na karku, nie kapustę jak ty.
15 10
odpowiedź
User
CeperOlk
Przynajmniej Polsat News jest stacją najbardziej wyważoną ze wszystkich info. Są zwolennicy Bronka, są Pisu, są geje, są kato.
A nie jak w TVN24 jedyna prawda święta objawiona przez uczniów Urbana.
Albo TVP gdzie dziennikarka na live mówi, cytuję: "Lekarze wypięli się na pacjentów". Żenada...
16 10
odpowiedź
User
Iwo
Kolejny kwartał, kolejne zadowalające wyniki CP. Abonentów tv już prawie 4,5 mln - to robi wrażenie. Użytkowników LTE też szybko przybywa. SmartDOM to był strzał w 10.
11 9
odpowiedź