SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czas oglądania telewizji w 2022 roku zmalał o 11 minut. „Widoczne spadki wśród mieszkańców miast”

W 2022 roku średni czas oglądania telewizji wyniósł 3 godziny i 56 minut. Jest to o 11 minut mniej niż w roku poprzednim - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Przyczyn spadku ATV upatrywałbym w zniesieniu restrykcji związanych z pandemią COVID-19, rozwoju rynku serwisów streamingowych oraz zmianie sygnału nadawania naziemnej telewizji cyfrowej - mówi nam Rafał Maślanka, senior multiscreen planner/buyer z agencji One House.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 3 godziny, 55 minut i 34 sekundy. W porównaniu do 2021 roku czas skrócił się o 11 minut, a 2020 - o 25 minut i 24 sekundy - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Najniższy ATV od kilkunastu lat

Analizując dane za ostatnie kilkanaście lat wynika, że w zeszłym roku ATV był najniższy od przynajmniej 2010 roku. W latach 2010-2021 najniższy średni czas oglądania miał miejsce w 2011 roku. Wówczas Polacy telewizję oglądali przez 4 godziny, 2 minuty i 1 sekundę.

- Przyczyn spadku ATV w zeszłym roku upatrywałbym w zniesieniu restrykcji związanych z pandemią COVID-19, a także w rozwoju rynku serwisów streamingowych. Mogła mieć wpływ na to również technologia - zmiana sygnału nadawania naziemnej telewizji cyfrowej (przejście na standard DVB-T2/HEVC). Część gospodarstw domowych mogło nie zdążyć wymienić odbiorniki telewizyjne, co może tłumaczyć fakt, że właśnie w widowni DVB-T spadek ATV w 2022 roku względem 2021 roku wyniósł aż 21 minut - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Maślanka, senior multiscreen planner/buyer z agencji One House.

Jak informuje nas Maślanka, widoczne spadki obserwowane są wśród populacji mieszkańców miast. - O ile małe miasta w przedziale 50-100 tys. mieszkańców jeszcze się bronił (ATV względem 2021 roku praktycznie bez zmian), o tyle już dla widowni miast z przedziału 100-200 tys. spadek wskaźnika wynosił ponad 26 minut, a 200-500 tys. - niemal 18 minut. Ja tutaj upatrywałbym przyczyn odpływu uwagi widowni miejskiej i wielkomiejskiej z dość prozaicznego powodu - brak nowego interesującego kontentu w ulubionych stacjach - analizuje ekspert.

ATV - dobowy czas oglądania telewizji przypadający na statystycznego Polaka.

Dołącz do dyskusji: Czas oglądania telewizji w 2022 roku zmalał o 11 minut. „Widoczne spadki wśród mieszkańców miast”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Nie "statystyczny Polak", ale "statystyczny telewidz" dlatego spadki nie są aż tak duże jak w rzeczywistści. Zamówcie dane o łącznym czasie poświęcanym na TV
odpowiedź
User
andyd
a kto jeszcze ogląda telewizję? oprócz sportowych transmisji, jest tyle do oglądania w internecie ,że nie ma kiedy nawet tego oglądnąć
odpowiedź
User
fgh
Jak za rok spadnie o kolejne 25 minut to co wymyśli Pan Maślanka? Trend jest taki że młode pokolenie poza sportem nie ogląda tv linearnych.
odpowiedź