Czeska Agencja Prasowa CTK będzie miała nowego prezesa

Jaroslav Kabele będzie nowym dyrektorem generalnym Czeskiej Agencji Prasowej CTK - postanowili członkowie Rady Agencji. Jego wybór spośród trzech kandydatów poprzedziły publiczne przesłuchania. Kabele kieruje aktualnie strategią i rozwojem agencji.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Czeska Agencja Prasowa CTK będzie miała nowego prezesa
fot. Pixabay

Dotychczasowy szef CTK Jirzi Majstr kierował nią przez 12 lat.

Procedura wyłaniania szefa największej czeskiej agencji prasowej przewiduje potwierdzenie wyboru i wręczenie nominacji przez Radę na jej kolejnym posiedzeniu, które zapowiedziano na 17 kwietnia. Kabele rozpocznie urzędowanie po wygaśnięciu mandatu poprzednika 10 czerwca.

Nowy dyrektor generalny ubiegając się o stanowisko, zwracał uwagę, że chce położyć nacisk na niezależność i rzetelność agencji. Obok klientów ze świata mediów chce skupić się także na klientach niemedialnych, którzy mogą przynieść agencji dodatkowe przychody.

"Obecnie wskaźnik przychodów agencji wynosi 70 proc. z mediów i 30 proc. od klientów niemedialnych, ale rynek mediów nie oferuje już dużego potencjału wzrostu przychodów. Na przykład w Austrii 60 proc. przychodów agencji pochodzi od klientów niemedialnych" – zauważył Kabele.

Jednym z nowych projektów ma być stworzenie w gmachu CTK Centrum Prasowego, gdzie będą organizowane konferencje prasowe i inne wydarzenia. W planach jest także kontynuacja szkoleń dla PR-owców i studentów dziennikarstwa. CTK ma także rozszerzyć ofertę usług PR, które są ściśle oddzielone od działalności informacyjnej.

Kabele zaczynał w CTK jeszcze przed 1989 r. jako stażysta podczas studiów dziennikarskich. Na początku lat 90. był zastępcą szefa działu krajowego, potem odszedł do wydawnictwa „Mafra”. Tam zaczynał jako redaktor i zastępca kierownika działu reportażu dziennika MF Dnes. Następnie pracował przy narodzinach serwera informacyjnego iDNES.cz, gdzie był szefem działu informacyjnego i redaktorem naczelnym. Później został dyrektorem projektów internetowych całego wydawnictwa „Mafry”. W 2017 roku otrzymał propozycję powrotu do CTK, by zarządzać projektami rozwojowymi.

Poprzedni dyrektor generalny był wybierany na dwie sześcioletnie kadencje. Majstr pracował w CTK od lat osiemdziesiątych. Był korespondentem w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Indiach. Zakładał internetowy dział agencji, a od 2008 r. kierował działem informacji.

CTK powstała w 1918 r. jako agencja państwowa, a od 1993 r. jest medium publicznym niezależnym od państwa. Początkowo korzystała z budżetowych dotacji, ale od 1996 roku jest w pełni samofinansującą się instytucją i nie otrzymuje żadnych dotacji. Organem kontroli nad nią jest siedmioosobowa Rada CTK wybierana przez Izbę Poselską parlamentu. Agencja zatrudnia 250 osób.

 

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa