SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czeski odpowiednik KRRiT ukarał finansowo polski kanał telewizyjny

Nadawca kanału Power TV musi zapłacić w Czechach równowartość 3,5 tys. zł kary i 175 zł kosztów postępowania.  Zdaniem odpowiednika KRRiT w Pradze, spółka MWE Networks International naruszyła miejscowe przepisy.

Article

Czeskie prawo nakłada na nadawców obowiązek przedstawienia sprawozdań z propagowania umiejętności korzystania z mediów. Muszą informować jakie działania edukacyjne w tym zakresie podjęli. Zdaniem czeskiego regulatora rynku radiowo-telewizyjnego spółka MWE Networks International takowego sprawozdania nie przedstawiła. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) kilkukrotnie wzywała nadawcę Power TV, aby dostarczył dokumenty. Tak się nie stało, dlatego nałożyła na firmę 20 tys. koron kary. Spółka musi też pokryć koszty postępowania, które  oszacowano na 1 tys. koron.

Power TV w Czechach i na Słowacji

Power TV rozpoczął nadawanie w Czechach i na Słowacji w sierpniu 2018 roku. Był nadawany z Astry 23,5E. Przekaz stacji nie był kodowany. Kanał nadawał też z regionalnego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. W październiku 2019 roku zakończono emisję satelitarną, która docierała m.in. do abonentów słowackiej platformy Skylink. Power TV pozostał jednak w ofercie operatora kablowego Vodafone. Po zakończeniu nadawaniu satelitarnego czeska koncesja została cofnięta, ale postępowanie RRTV dotyczyło okresu, kiedy stacja jeszcze nadawała. Polski Power TV rozpoczął nadawanie w listopadzie 2013 roku. W tym roku polska Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała nadawcy koncesję na 10 lat.

14 kanałów związanych z MWE Networks

W skład Grupy MWE Network, związanej z Michałem Winnickim, wchodzi 14 kanałów telewizyjnych: dokumentalny Adenture, uruchomiony niedawno naziemnie i adresowany do osób starszych Antena HD, biznesowy Biznes24, filmowy Filmax, muzyczno-rozrywkowy Gold TV, poświęcony domom i ogrodom Home TV, prezentujący muzykę dziecięcą Junior Music, muzyczny Nuta.TV, wspomniany wcześniej Power TV, telezakupowy Super TV, dziecięcy Top Kids i dokumentalny Ultra 4K TV. Firma ma też dwa kanały o charakterze regionalnym: Echo 24 i TVC (dawniej NTL Radomsko).

Po koncesję do Czech

Power TV działa na terenie Czech, ale po czeską koncesję sięgają także często stacje telewizyjne dostępne w Polsce i nadające programy w języku polskim. To m.in. kanały MTV, HBO i Cinemax, AMC, Sundance Channel, Nicktoons, Cartoon Network, Boomerang. Na takie rozwiązanie pozwalają przepisy Unii Europejskiej. W poprzednich latach wielu nadawców działało na podstawie brytyjskich koncesji. Doszło jednak do brexitu i wtedy większość z nich wystąpiło o koncesje w Czechach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Czeski odpowiednik KRRiT ukarał finansowo polski kanał telewizyjny

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
„Poważny nadawca, biznesmen ze Szczecina” 🤣😂🤣
odpowiedź
User
Bebo
14 kanałów i słownie ani jednej, ani jednej wartościowej pozycji. A sadzi się jakby w dorobku miał Dr. Housa z Breaking Bad! Poza tym wstydu narobił w Czechach. Tam nie wyłączają emisji bez powodu.
odpowiedź
User
Fan serialu "Komisarz Mama"
Winnicki to mistrz w tworzeniu śmieciowych kanałów. Przebił Polsat w tej dziedzinie.
odpowiedź