SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polacy przy zakupie mieszkania kierują się lokalizacją i ceną

Polacy przy zakupie mieszkania najczęściej zwracają uwagę na jego lokalizację i cenę. 45 proc. badanych nie korzysta z żadnej promocji przy kupnie lokum - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Flickr.com Article

Aż 91 proc. respondentów, którzy zamierzają kupić mieszkanie, zwraca uwagę na jego lokalizację, a 85 proc. pod uwagę bierze cenę za metr kwadratowy. Nieco mniej liczącymi się kryteriami wyboru lokum są jego wielkość i liczba pokoi (67 proc. odpowiedzi) oraz położenie mieszkania w budynku (44 proc. odpowiedzi).

45 proc. osób, które kupiły mieszkanie przyznają, że nie korzystały z żadnej oferty promocyjnej. Wśród respondentów, którzy z takiej oferty skorzystali, najpopularniejszą formą promocji był rabat od całkowitej ceny mieszkania (21 proc. wskazań). Prawie co piąty ankietowany wskazał zaś promocyjną cenę za metr, a 7 proc. - obniżony wkład własny.


84 proc. respondentów, którzy kupili mieszkanie, sprawdzało wiarygodność dewelopera. Najczęstszym robili to poprzez dokładne zapoznanie się z treścią umowy (58 proc.) oraz sprawdzanie opinii w internecie, głównie na forach (50 proc.).

Tylko 4 z 19 deweloperów ma znajomość wspomaganą na poziomie powyżej 40 proc. - Budimex Nieruchomości, Dom Development, Murapol i JW. Construction.

- Polacy na etapie planowania zakupu mieszkania deklarują chęć sprawdzenia wiarygodności dewelopera uwzględniając różne aspekty: praw własności gruntu, planów zagospodarowania terenu, pozwoleń na budowę do gruntu. W rzeczywistości jednak znacznie niższy odsetek kupujących rzeczywiście sprawdza deweloperów tak dokładnie. Najczęściej kupujący ograniczają się do dokładnego przeczytania umowy oraz do sprawdzenia opinii w Internecie. Może to świadczyć o dość dużym poziomie zaufania w stosunku do deweloperów - komentuje Agnieszka Doktorska, senior project manager z ARC Rynek i Opinia. 

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą ankiet internetowych CAWI. Łączna próba N=510 (osoby, które kupiły mieszkanie/dom na rynku pierwotnym oraz które zamierzają kupić mieszkanie na rynku pierwotnym lub wtórnym do końca 2018 roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy przy zakupie mieszkania kierują się lokalizacją i ceną

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zaskoczony na maksa
Zaskakujące wynik badań.
1 0
odpowiedź
User
Leo
Naprawdę? Jakież to odkrywcze - lokalizacja i cena.... Do dziś myślałem, że ludzie kierują się kolorem tynku na elewacji i tym, czy rynny są plastikowe, czy metalowe...
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing