SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej reklamie Actimela sugerowanie dzieciom, że spożywanie tego produktu daje przewagę nad innymi. Instytucja oceniła, że wskazuje na to kolorystyka użyta w spocie.

Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

Skarga złożona do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnego spotu Danone Actimel, w którym chłopiec czekający na mamę w przychodni lekarskiej składa z papieru orgiami w kształcie ptaka, czym wzbudza ciekawość zarówno dzieci, jak i rodziców. W reklamie został wykorzystany kontrast kolorystyczny: uśmiechnięci chłopiec i jego mama są przedstawiani w intensywnych, żywych barwach, podczas gdy inni pacjenci są ukazywani w kolorze szarym. Podobny zabieg został zastosowany w innych spotach reklamujących tę markę.


Autor protestu uznał, że "nie wolno sugerować dzieciom, że jeżeli nie skorzystają z jakiegoś produktu to będą gorsze", a reklama Actimela w swojej kolorystyce zawiera właśnie taką sugestię. Na podstawie skargi spot oskarżono o zawieranie treści dyskryminujących, wprowadzanie odbiorców w błąd w odniesieniu do cech i wartości reklamowanej marki oraz wykorzystywanie naturalnej ufności i braku doświadczenia dzieci, do których kieruje przekaz, że posiadanie lub używanie produktu zapewni im przewagę społeczną lub psychologiczną nad innymi.

Firma Danone argumentowała, że barwy użyte w reklamie są wyłącznie narzędziem ekspresji artystycznej, a intensywniejsze kolory służą wysunięciu na pierwszy plan głównych bohaterów. Koncern zaznaczył, że podobny zabieg został zastosowany w spotach Raiffeisen Bank, Karmi i Heyah. Danone zwróciło też uwagę, że występujące w reklamie jako tło dzieci przedstawione w czarno-białych kolorach nie są smutne - na twarzach kilku z nich pojawia się uśmiech, a niektóre beztrosko machanie nogami.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tych wyjaśnień, oceniając, że spot pokazuje roześmiane, kolorowo ubrane dziecko, które ma przewagę nad pozostałymi, ponieważ spożywa Actimel. W związku z tym instytucja uznała, że reklama narusza kodeks branżowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anonim
choc sprawa sie przedawnila to wedlug mnie ker powinna uznac ze reklama nie narusza norm kodeksu
8 8
odpowiedź