SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającejreklamie Actimela sugerowanie dzieciom, że spożywanie tego produktudaje przewagę nad innymi. Instytucja oceniła, że wskazuje na tokolorystyka użyta w spocie.

Skarga złożona do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnegospotu Danone Actimel, w którym chłopiec czekający na mamę wprzychodni lekarskiej składa z papieru orgiami w kształcie ptaka,czym wzbudza ciekawość zarówno dzieci, jak i rodziców. W reklamiezostał wykorzystany kontrast kolorystyczny: uśmiechnięci chłopiec ijego mama są przedstawiani w intensywnych, żywych barwach, podczasgdy inni pacjenci są ukazywani w kolorze szarym. Podobny zabiegzostał zastosowany w innych spotach reklamujących tę markę.


Autor protestu uznał, że "nie wolno sugerować dzieciom, żejeżeli nie skorzystają z jakiegoś produktu to będą gorsze", areklama Actimela w swojej kolorystyce zawiera właśnie takąsugestię. Na podstawie skargi spot oskarżono o zawieranie treścidyskryminujących, wprowadzanie odbiorców w błąd w odniesieniu docech i wartości reklamowanej marki oraz wykorzystywanie naturalnejufności i braku doświadczenia dzieci, do których kieruje przekaz,że posiadanie lub używanie produktu zapewni im przewagę społecznąlub psychologiczną nad innymi.

Firma Danone argumentowała, że barwy użyte w reklamie sąwyłącznie narzędziem ekspresji artystycznej, a intensywniejszekolory służą wysunięciu na pierwszy plan głównych bohaterów.Koncern zaznaczył, że podobny zabieg został zastosowany w spotachRaiffeisen Bank, Karmi i Heyah. Danone zwróciło też uwagę, żewystępujące w reklamie jako tło dzieci przedstawione wczarno-białych kolorach nie są smutne - na twarzach kilku z nichpojawia się uśmiech, a niektóre beztrosko machanie nogami.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tychwyjaśnień, oceniając, że spot pokazuje roześmiane, kolorowo ubranedziecko, które ma przewagę nad pozostałymi, ponieważ spożywaActimel. W związku z tym instytucja uznała, że reklama naruszakodeks branżowy.

Dołącz do dyskusji: Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anonim
choc sprawa sie przedawnila to wedlug mnie ker powinna uznac ze reklama nie narusza norm kodeksu
odpowiedź