David Zaslav z kontraktem do 2027 roku. Będą nowe produkcje dla Discovery+

David Zaslav, szef Discovery, który ma pokierować nową firmą medialną po połączeniu Discovery z WarnerMedia przedłużył swój kontrakt do 2027 roku. Warunki finansowe umowy nie są znane. Zgodnie z zapowiedzią w trakcie realizacji są nowe produkcje przewidziane w ofercie serwisu streamingowego Discovery+.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Kilka dni temu ogłoszono, że należący do telekomu AT&T koncern WarnerMedia (w jego skład wchodzą m.in. CNN, HBO i Warner Bros.) oraz Discovery, właściciel m.in. TVN, planują fuzję. Szefem połączonego podmiotu ma być David Zaslav, obecnie CEO w Discovery.

Dłuższy kontrakt i nowe produkcje

Teraz zapowiedziano, że David Zaslav będzie kierował nową firmą medialną do 2027 r. To dłużej niż przewiduje obecny kontrakt, który wygasa w 2023 r.

Szczegółów finansowych nowej umowy nie podano. David Zaslav poprowadził Discovery w ostatnich latach przez kilka dużych operacji, w tym wykupienie amerykańskiego operatora kablowego Scripps Networks Interactive za kwotę 14,6 mld dol., umowę na prawa do transmisji Igrzysk Olimpijskich w Europie o wartości 1,4 mld dol. oraz wykupienie europejskiego nadawcy sportowego Eurosport od francuskiej TF1. Firma zainwestowała również znaczne środki w prawa do transmisji na żywo meczów golfa, kolarstwa i innych dyscyplin sportowych.

Jesienią 2020 r. firma uruchomiła swój globalny serwis streamingowy Discovery+, który według ostatnich danych przyciągnął do tej pory ponad 15 mln abonentów.

Zaslav dołączył do Discovery jako prezes i dyrektor generalny w 2007 r., po zakończeniu pracy w NBCUniversal, gdzie odegrał istotną rolę w rozwoju i uruchomieniu CNBC, a także MSNBC.

Wraz z ogłoszeniem przedłużenia kontraktu Zaslava zapowiedziano również plany związane z nowymi treściami, które mają trafić przede wszystkim do oferty Discovery+.

Wśród nich znajduje się m.in. dokument fabularny „Curse of the Chippendales”. Czteroczęściowy, oparty na faktach serial opowiada o tym, jak nowa grupa taneczna szturmem zdobyła scenę klubów nocnych w Los Angeles, zdobywając międzynarodową sławę i bogactwo.

Wśród projektów jest także serial motoryzacyjny „Hustle & Roll” (tytuł roboczy), którego bohaterem jest aktor Jamie Foxx. Skupiający się na grupie dealerów luksusowych samochodów, którzy nikomu nie ufają, serial produkowany jest przez amerykańskie studio Propagate i jego spółkę zależną Big Breakfast. W planach są też 2 seriale, w tym reboot klasycznego tytułu „Ghost Hunters”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"