DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN, płatna platforma streamingowa oferująca transmisje i programy sportowe, szuka nowych sposobów na pozyskanie dodatkowych funduszy. Według nieoficjalnych doniesień spółka rozważa wejście na giełdę lub sprzedaż japońskiej części biznesu. Celem jest pozyskanie 1 mld dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:
DAZN chce pozyskać 1 mld dolarów: wejdzie na giełdę lub sprzeda biznes w Japonii

DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Zainwestowała ona ogromne środki w zakup praw do transmisji sportowych. Obecnie serwis jest dostępny w dziewięciu krajach (USA, Kanada, Hiszpania, Brazylia, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Japonia), ale do końca br. chce zaistnieć na 200 rynkach.

W zeszłym roku spółka DAZN, mająca swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii, próbowała już pozyskać co najmniej 500 mln dolarów poprzez pierwszą ofertę publiczną (IPO). Plan ten zniweczyła jednak pandemia koronawirusa. Z powodu odwołania na całym świecie imprez sportowych DAZN zaczął ponosić straty, gdyż użytkownicy powszechnie zaczęli rezygnować z dostępu do serwisu i opłacania subskrypcji.

Według anonimowych źródeł agencji Bloomberg, teraz DAZN rozważa giełdowy debiut poprzez IPO lub umowę z tzw. spółką SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Inną z opcji branych pod uwagę jest sprzedaż japońskiej części biznesu.

Informatorzy Bloomberga twierdzą, że DAZN, której założycielem i większościowym udziałowcem jest Leonard Blavatnik, poprzez któryś z wyżej wymienionych wariantów liczy na pozyskanie finansowania rzędu 1 mld dolarów. Spółka nie komentuje tych doniesień.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?