SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DDB Warszawa zarobiła na czysto 15 mln zł, przychody 7 proc. w górę

W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa (należąca do koncernu Omnicom Group) osiągnęła wzrost jednostkowych wpływów o 6,8 proc. do 104,12 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 14,31 do 14,97 mln zł. Z dywidend uzyskała 12,9 mln zł.

Od lewej: Paweł Kastory i Szymon GutkowskiArticle

Wszystkie przychody DDB Warszawa osiągnęła z usług reklamowych. Agencja od lat zajmuje się obsługą m.in. sieci gastronomicznej McDonald’s, telekomu T-Mobile i produktów antykoncepcyjnych Durex. W ub.r. przygotowała też kampanię dla sieci sklepów Intermarché.

Wpływy agencji z kraju zwiększyły się z 93,29 do 101,37 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 4,18 do 2,75 mln zł. Przychody od innych spółek z koncernu Omnicom Group spadły z 7,89 do 6,12 mln zł, na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 3,28 mln zł od Gutenberg Networks, 1,19 mln zł od PHD Media Direction i 976 tys. zł od BBDO Warszawa.

Z kolei w połowie br. DDB Warszawa pozyskała obsługę reklamową eobuwia.

Zeszłoroczne koszty operacyjne agencji zwiększyły się o 6,7 proc. - z 94,96 do 101,35 mln zł, z czego koszty usług obcych - z 83,11 do 89,31 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 9,32 do 9,35 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,75 do 1,85 mln zł. Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 75 pracowników.

Na zakupy od innych firm z Omnicom Group agencja przeznaczyła w ub.r. 12,65 mln zł. Zapłaciła 8,53 mln zł Gutenberg Networks, 1,45 mln zł DDB Europe, a 1,02 mln zł BNA.

13 mln zł z dywidend, 650 tys. zł zysku więcej

Do agencji należy po 70 proc. udziałów w agencjach mediowych Omnicom Media Group, OMD, Media Data Mind i OmniConsole, 100 proc. udziałów w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks, 48 proc. w BNA i 4 proc. w Corporate Profiles Consulting.

Wszystkie te spółki są rentowne i regularnie dzielą się zyskiem z udziałowcami. W ub.r. DDB Warszawa dostała łącznie 12,82 mln zł dywidend, wobec 11,96 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny agencji zmalał z 2,97 do 2,77 mln zł, a zysk netto wzrósł z 14,31 do 14,97 mln zł.

70 proc. udziałów DDB Warszawa ma spółka DHE Regional, a po 15 proc. jej menedżerowie: prezes Paweł Kastory i członek zarządu Szymon Gutkowski. W internetowym KRS nie ma jeszcze sprawozdania z walnego zgromadzenia dotyczącego podziału zeszłorocznego zysku.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r. Kwoty w tys. zł

Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa zarobiła na czysto 15 mln zł, przychody 7 proc. w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl