SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dean Possenniskie

BBC Global Channels 2. grudnia wprowadzi w Polsce cztery nowekanały. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dean Possenniskie, seniorvice president BBC Global Channels zapowiada, że Polska stanie sięcentralą europejskiej ekspansji BBC.


Łukasz Kłosowski: Czemu BBC zdecydował się wejść na polskirynek?

Dean Possenniskie: Polska to dynamiczny,rozwijający się rynek telewizyjny, najbardziej konkurencyjny wEuropie i, w związku z tym, bardzo atrakcyjny jako miejsce, gdziechcielibyśmy stworzyć odnoszący sukcesy biznes. Możemy tu udowodnićwartość naszych kanałów. Ponieważ brand BBC jest tu dobrze znany iszanowany, mamy nadzieję, że w przyszłości pokażemy wiele jegonowych aspektów.

- Jak wygląda strategia BBC dla EuropyŚrodkowo-Wschodniej?

Zarówno brand BBC, jak i nasze programy sprawdzają sięznakomicie w Europie Środkowej i Wschodniej, bo ludzie chcą tuoglądać programy najwyższej jakości. Chcemy więc rozwijać nasząofertę na tutejszych rynkach - w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach,Serbii itd. W Warszawie istnieć będzie "centrala", kierującawprowadzaniem naszych kanałów na rynki całego tego regionu.

- W jaki sposób BBC przygotowywało się do wejścia nanasz rynek?

Przeprowadziliśmy badania w grupach fokusowych oraz ilościowe, atakże badania w obrębie rynku mediów. Wyniki badań na temat naszychplanów były bardzo pozytywne. Zrozumieliśmy, że kanały BBC byłybymile widziane na tutejszym rynku, głównie ze względu na wysokąjakość programów, oferowanych przez BBC i na to, że widzowie ufająnaszej marce.

- Dlaczego jako partnera strategicznego wybrano CyfrowyPolsat?

Cyfrowy Polsat to nie tylko platforma satelitarna wysokiejjakości, ale także platforma, która rozwija się najbardziejdynamicznie. Umowa z Polsatem pozwoliła nam wystartować zewszystkimi czterema kanałami naraz. To sytuacja bez precedensu natym rynku.

- Jak wyglądać będzie dystrybucja w przyszłości? Inneplatformy, operatorzy kablowi?

Chcemy pracować i rozwijać wszystkie nasze kanały we współpracyze wszystkimi operatorami sieci kablowych w Polsce. Ostatniobyliśmy sponsorami na konferencji PIKE, a to świadczy o naszymzaangażowaniu w tutejszy rynek telewizji kablowej. Toczymy zoperatorami rozmowy o wprowadzaniu nowych kanałów do ich sieci.

- Dlaczego w nowych kanałach nie zaoferowano napisów,ani dubbingu?

Wyniki badań świadczyły o tym, że widzowie wolą lektorów - niedotyczy to tylko kanału CBeebies, który będzie dubbingowany.

- Czy w nowych kanałach zobaczymy program znany zbrytyjskiej anteny, czy będzie on dostosowywany do polskiegoodbiorcy?

Kanały BBC będą pokazywać najlepsze programy BBC oraz zakupioneprzez nas pozycje. Propozycja programowa będzie dobrana tak, bypasowała do nawyków oglądania i trendów, popularnych wśród polskichwidzów.

- Jakie programy, oprócz tych zaanonsowanych, zobaczymyw przyszłości?

Najważniejsze programy to:

BBC Entertainment
Show Catherine Tate, Doktor Who, Torchwood, Star Stories, Drop DeadGorgeous, Hustle, Life On Mars, Tajniacy, The Graham NortonShow

CBeebies
Kucharz duży, kucharz mały, Roztańczone Beebies, Charlie i Lola,Roly Mo Zaprasza, Zawiadowca Ernie, Supercyfry

BBC Knowledge (programy podzielone na pięć pasm tematycznych)
Top Gear (Nauka i Technologie), Praktykant (Biznes), Klasztor/Zakon(Ludzie), Atomowe Sekrety (Przeszłość), Nowa Europa Michaela Palina(Świat)

BBC Lifestyle (programy podzielone na sześć pasmtematycznych)
Programy kulinarne Gordona Ramsaya, Jamesa Martina, Ricka Steina,Masterchef oraz świetny serial Oz i James - przygoda z winem.Także: Jak się nie ubierać oraz Mary, królowa sklepów (Moda istyl), 10 lat mniej (pasma Moda i styl oraz Rozwój), Don't DieYoung oraz You Are What You Eat (Zdrowie), The Baby Borrowers(Opieka nad dziećmi), Jak znaleźć męża (Rozwój).

- Wspomniał Pan o innych sposobach dystrybucji jak IPTV,telefonia komórkowa, pojawi się VOD. Kiedy i w jaki sposób będzieto wyglądało?

O IPTV rozmawiamy z siecią TPSA IPTV, jak również z głównymioperatorami telefonii komórkowej. VOD dostępne będzie już odgrudnia na tych platformach, które w tej chwili oferują "wideo nażądanie" swoim klientom. Od grudnia będziemy także mieć własne, wpełni działające strony.

- Przewidziano otwarcie biura BBC. Czy warszawskie biurobędzie sprzedawać czas reklamowy?

Nie, tu pracować będziemy z At Mediami. To ta firma zajmie sięsprzedażą czasu na naszych kanałach - z wyjątkiem CBeebies, któryjest całkowicie wolny od reklam.

- Czy planujecie wybudować studiaproducenckie?

BBC Worldwide sprawdza, jakie są tu możliwości współpracy wzakresie produkcji. Chętnie będziemy pracować i z polskimi kanałamitelewizyjnymi i z kanałami BBC. Dyskusje trwają - rozważamy różnewersje wydarzeń.

- Na jakim etapie przygotowań jest BBC jeżeli chodzi okanał w HD, jak będzie wyglądał ten kanał, jaki zaoferuje kontent iczy od razu pojawi się w Polsce?

Kanał BBC HD jest w trakcje przygotowań. Będzie to unikalnyprodukt, kanał oferujący różne gatunki programów, od filmówfabularnych i rozrywki dla całej rodziny (np. Robin Hooda) czyfilmów dokumentalnych, takich, jak choćby Superwulkan. Znajdzie sięna nim miejsce na wspaniałe produkcje teatralne czy koncerty, atakże na filmy przyrodnicze, czy programy o stylu życia. Kanałwejdzie na rynki europejskie - w tym na polski - w roku 2008.

- Czy zamierzacie w przyszłości wprowadzić w Polsce nowekanały?

Gdy w 2008 roku wprowadzimy tu BBC HD, będziemy mieliskompletowane portfolio sześciu kanałów. To jedna z najsilniejszychofert na rynku, skupimy się więc na wzmacnianiu naszych kanałównajlepiej, jak się da.

Rozmawiał: łk

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dean Possenniskie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl