SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digitree Group ze spadkiem wpływów i zyskiem operacyjnym, w górę Fast White Cat

W minionym kwartale zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,5 proc. do 12,36 mln zł, jej strata netto zmalała z 359,5 do 138,1 tys. zł, a wynik operacyjny poszedł w górę z 314,5 tys. zł straty do 118,4 tys. zł zysku. - Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów - komentuje Przemysław Marcol z zarządu firmy.

Koszty operacyjne Digitree Group zmalały rok do roku z 14,27 do 12,54 mln zł, głównie dzięki spadkowi wydatków na usługi obce z 8,6 do 7,51 mln zł oraz na wynagrodzenia z 3,73 do 3,07 mln zł.

W efekcie zysk EBITDA firmy zwiększył się z 533 tys. zł do 1,25 mln zł, a wynik operacyjny - z 314,5 tys. zł straty do 118,4 tys. zł zysku, natomiast strata netto zmalała z 359,5 do 138,1 tys. zł.

Firma zwraca uwagę, że jesienią ub.r. po zawarciu umowy inwestycyjnej jej udział w kapitale spółki zależnej Adepto zmalał do 40 proc. Ponadto w zeszłym kwartale pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych pojawiły się dopiero w drugiej połowie stycznia, a w drugiej połowie marca w związku z epidemią koronawirusa jej niektórzy klienci zaczęli ograniczać działania marketingowe.

- Patrząc z perspektywy całej Grupy, porównując I kwartał roku 2019 do I kwartału roku bieżącego, zauważyć możemy poprawę wyniku w pewnych pozycjach, w szczególności w zakresie EBITDA. W I kwartale tego roku Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów - komentuje Przemysław Marcol, członek zarządu Digitree Group.

- To efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Pracujemy też nad dalszą poprawą wyników w szczególności w pozycji zysku netto, który dość dobrze wypadł w IV kwartale roku 2019, a porównując wynik I kwartału rok do roku, również zauważyć można jego znaczną poprawę - podkreśla.

Fast White Cat i Digitree Group ze wzrostem wpływów i wyniku netto

Ze spółek należących do Digitree Group w zeszłym kwartale wzrost przychodów osiągnęły Fast White Cat (oferująca narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych) i sama spółka Digitree Group. Wpływy pierwszej zwiększyły się rok do roku z 3,03 do 3,61 mln zł, a zysk netto - z 56,1 do 66,1 tys. zł, a druga zanotowała wzrost przychodów z 2,23 do 2,6 mln zł oraz wyniku netto z 367 tys. zł straty do 33,4 tys. zł zysku.

Natomiast pion obejmujący spółki spółki INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), JU (agencja kreatywno-interaktywna), Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych) i sieć reklamy wideo VideoTarget zanotowała spadek przychodów z 9,29 do 6,91 mln zł, a strata netto zmalała z 730,9 do 185,1 tys. zł.

W segmencie ze spółkami Sales Intelligence i Cashback Services wpływy poszły w dół z 3,03 do 2,5 mln zł, a zysk netto z 210,6 do 48,3 tys. zł.

- Obecnie w związku z pandemią i wprowadzonymi obostrzeniami dla znacznej grupy przedsiębiorstw intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu, które są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rynku. Pomagamy firmom wykorzystać potencjał Internetu i w sposób kompleksowy wspieramy je w aktywizacji działań marketingowych bądź przenoszeniu działalności do sieci - mówi Przemysław Marcol.

- Tym sposobem Fast White Cat wdraża w 5 dni w pełni funkcjonalne sklepy internetowe i realizuje sprzedaż na żywo z wykorzystaniem Facebooka, Sales Intelligence pomaga we właściwym zrozumieniu aktualnych trendów zakupowych i wspiera w realizacji skutecznych kampanii sprzedażowych w segmentach cieszących się największą popularnością, a Digitree Group wdraża aplikację, która ma pomóc lokalnym restauracjom w obsłudze zamówień i promocji z wykorzystaniem rozwiązań marketingowych oferowanych m.in. w ramach Systemu SARE - opisuje Marcol.

Pod koniec kwietnia ze stanowiska prezesa Digitree Group zrezygnował Dariusz Piekarski, od początku sierpnia szefem firmy będzie Rafał Zakrzewski.

Dołącz do dyskusji: Digitree Group ze spadkiem wpływów i zyskiem operacyjnym, w górę Fast White Cat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl