SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Discovery inwestuje 14 mln zł w telewizję Agory Metro

Agora podpisała umowę inwestycyjną z Discovery Polska, na mocy której sprzedała za 4 mln zł 21,5 proc. spółki Green Content, nadawcy kanału telewizyjnego Metro. Łącznie inwestycja kosztować będzie Discovery 14 mln zł, a do końca przyszłego roku Agora może sprzedać koncernowi pozostałą część udziałów Green Content.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR Article

- W związku z zawarciem umowy, Discovery nabyła od Agory 860 udziałów w kapitale zakładowym Green Content o wartości nominalnej 50 zł każdy i łącznej wartości nominalnej 43 tys. zł, reprezentujących 21,5 proc. kapitału zakładowego Green Content, za cenę 4,0 mln zł - podano w komunikacie giełdowym Agory.

Dodatkowo, Discovery złożyła oświadczenie o objęciu 2 150 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Green Content, w zamian za wkład pieniężny o wartości 10 mln zł. - W wyniku powyższych zdarzeń Discovery posiadać będzie łącznie 3 010 udziałów w kapitale zakładowym Green Content, co stanowić będzie, po podwyższeniu kapitału, około 48,94 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników Green Content - podano.

Umowa przewiduje możliwość sprzedaży przez Agorę pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r. Łącznie inwestycja w kanał Agory kosztować będzie Discovery Networks 14 mln zł.

- Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas - podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania  do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji  Metro atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu Metro będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu - powiedział Bartosz Hojka, prezes Agory.

Do zarządu Green Content wejdzie Dorota Żurkowska-Bytner (przedstawiciel Discovery). Prezesem spółki pozostanie Agnieszka Sadowska.

W trzech kwartałach br. Agora zanotowała 858,1 mln zł wpływów ze sprzedaży i 24,9 mln zł straty netto. Spółka szacuje, że dzięki transakcji będzie mieć pozytywny wynik na jej wyniki finansowe w czwartym kwartale br. w wysokości 10,5 mln zł, głównie ze względu na przeszacowanie do wartości godziwej inwestycji zachowanej w spółce zgodnie ze standardami MSSF.

Pod koniec października Agora zawarła umowę sprzedaży za 9,7 mln zł swojej łódzkiej siedziby. Od połowy października w spółce trwają zwolnienia grupowe, które dotyczą głównie zespołu „Gazety Wyborczej”, w tym tygodniu podano, że zamiast 135 osób obejmą 190.

Kanał telewizyjny Metro wystartował w piątek, 2 grudnia. Ramówka stacji opiera się na dwóch filarach: ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach dokumentalnych poświęconych stylowi życia.

Na starcie spółka Green Content, właściciel kanału zainwestowała w propozycje programowe 10 mln zł. Docelowo nadawca planuje przeznaczyć na program nawet trzy od 20 do 30 mln zł. Agora zakłada, że kanał Metro będzie rentowny z chwilą przekroczenia 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Ma to nastąpić po 4-5 latach od rozpoczęcia nadawania.

Metro na MUX-8 można oglądać na kanale 38 oraz w sieciach kablowych m.in. UPC (kanał 115 - mediabox, kanał 157 - horizon, kaon), Vectra (kanał 192), Toya (kanał 13) i Netia (kanał 30).

Discovery Networks w Polsce jest właścicielem kilkunastu stacji m.in. Animal Planet, Eurosport, Discovery Channel, Discovery Historia i TLC.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery inwestuje 14 mln zł w telewizję Agory Metro

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miko
Super news! Brawo Disco!
47 27
odpowiedź
User
marketer
robi się ciekawie
43 19
odpowiedź
User
Marcin
Bardzo dobra informacja, mam nadzieję że Discovery odkupi w niedługim czasie resztę udziałów od Agory i zrobi porządną telewizję naziemną. Bardzo mnie ta informacja ucieszyła, myślę że nie tylko mnie! :)
48 25
odpowiedź
User
ghjkl
Interesujące. Może W KOŃCU ktoś zdecyduje się robić ciekawą tv, bo wszystkie, oprócz głównych stacji, kanały naziemnej, to po prostu ścieki.
43 18
odpowiedź
User
ghj
to Discovery nie zna historii "inwestycji" tej firmy ? wszędzie wmoki !
39 19
odpowiedź