SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ ma już przeszło 103 mln klientów, poniżej oczekiwań

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy baza użytkowników serwisu streamingowego Disney+ powiększyła się o 3 miliony osób.  Z platformy korzysta już 103,6 mln abonentów, co jest wynikiem gorszym niż prognozowali analitycy 

Z opublikowanego właśnie raportu finansowego Disneya dowiadujemy się, że na początku kwietnia na Disney+ konto miało już globalnie 103,6 mln abonentów. Jest to wynik niższy niż oczekiwali analitycy z Wall Street - przewidywali, że baza serwisu liczyć będzie około 110,3 mln klientów.

Średni przychód na abonenta spadł o 29 proc. do 3,99 dol. miesięcznie z powodu wprowadzenia tańszej wersji platformy w Indiach (pod nazwą Disney+ Hotstar).

Zyski Disneya w górę

W drugim kwartale roku finansowego 2021, zakończonego 3 kwietnia 2021 roku, Disney osiągnął zysk operacyjny w wysokości 2,47 mld dolarów, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem rok temu. Przychody na koniec drugiego kwartału fiskalnego wyniosły 15,6 mld dolarów, co oznacza spadek o 13 proc. w ujęciu rocznym.

Koncern zamierza w tym roku wydać około miliarda dolarów na środki bezpieczeństwa i kwestie regulacje związane z pandemią COVID-19. W roku 2020 koronawirus w znaczącym stopniu odbił się na biznesie Disneya - najmocniej odczuwalny był w segmencie parków rozrywki i statków wycieczkowych oraz produktów fizycznych. W tym obszarze firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 406 mln dolarów w drugim kwartale fiskalnym 2021.

W segmencie mediowym zysk operacyjny Disneya wyniósł 2,87 mld dolarów, o 74 proc. więcej rok do roku. Przychody w tym segmencie wyniosły zaś 12,44 mld dolarów (+1 proc. rok do roku).

Biznes telewizyjny Disneya zanotował zysk operacyjny w wysokości 2,85 mld dolarów, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, dzięki wyższym opłatom afiliacyjnym i niższym kosztom programowym.

Po ogłoszeniu wyników kurs akcji Disneya na nowojorskiej giełdzie spadł do 168,93 dol. Do czwartkowego zamknięcia parkietu w Nowym Jorku akcje spadły o 1,6 proc.

Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. W bibliotece ma seriale, firmy i programy wyprodukowane m.in. przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars. Obecnie Disney+ jest dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Na razie wciąż nie wiadomo kiedy platforma ma zadebiutować na polskim rynku, nieoficjalnie mówi się o 2021 r.

Dołącz do dyskusji: Disney+ ma już przeszło 103 mln klientów, poniżej oczekiwań

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl