SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney podjął decyzję w sprawie przyszłości kanałów linearnych

Kilka miesięcy temu dyrektor generalny Disneya Bob Iger stwierdził, że w przyszłości kanały linearne „mogą nie być kluczowe dla firmy”. Wywołało to lawinę spekulacji o możliwej sprzedaży sieci ABC, a także kanałów tematycznych, m.in. FX i National Geographic. Teraz koncern zapewnia, że nie zamierza sprzedawać tych stacji.
 

Article

We wrześniu Bloomberg poinformował, że Grupa Nexstar Media, zarządzająca takimi stacjami jak The CW czy NewsNation złożyła Disneyowi ofertę kupna za 10 mld dolarów sieci telewizyjnej ABC oraz aktywów telewizji linearnej Disneya, w tym kanałów FX i National Geographic. Doniesienia te wywołały zaniepokojenie w tych stacjach. Kanał NewsNation znany jest z teorii spiskowych. Disney zaprzeczył jakoby poważnie traktował propozycję.

- Chociaż jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszych linearnych biznesów, w tej chwili The Walt Disney Company nie podjęła żadnej decyzji w odniesieniu do sprzedaży ABC lub jakiejkolwiek innej stacji, a wszelkie doniesienia w tym zakresie są bezpodstawne - stwierdziła firma w oświadczeniu.

Wewnętrzne analizy Disneya zakończone

Teraz Iger dał jasno do zrozumienia, że sprzedaż kanałów linearnych nie wchodzi w grę. Zdradził, że kilka miesięcy temu chciał przetestować nastroje na Wall Street. Swoje słowa o tym, że stacje linearne „mogą nie być kluczowe” określił mianem „głośnego milczenia”.

Menadżer, który rok temu powrócił na stanowisko, żeby poprawić wyniki Disneya, zapewnił, że aktywa telewizyjne były przedmiotem dokładnego wewnętrznego badania. - Dowiodło ono, że można nimi zarządzać bardziej efektywnie, podejmując trudne decyzje, ale także zacieśniając ich synergię z sektorem streamingowym. To sposób na zagregowanie odbiorców i amortyzację kosztów, aby dotrzeć do większej liczby różnych osób - stwierdził Iger.

Disney likwiduje kanały linearne na wybranych rynkach od 2021 roku. Zapowiedział wówczas zniknięcie blisko 100 stacji w Azji i Europie. Z Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich zniknęły m.in. Fox czy Fox Crime. W Turcji wycofano z kolei Disney Channel. Niedawno w Azji zlikwidowano stacje Star i National Geographic. Koncern liczy, że takie działanie zachęci dotychczasowych widzów kanałów do wykupienia subskrypcji Disney+.

W Polsce, gdzie wielu widzów korzysta z tradycyjnej telewizji, firma nie zdecydowała się na taki ruch, mimo uruchomienia własnej platformy w czerwcu 2022 roku.  Nad Wisłą są dalej dostępne: FX, FX Comedy (do niedawna Fox i Fox Comedy), Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, National Geographic, National Geographic Wild i National Geographic People.

- Nasze kanały linearne dobrze sobie radzą w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Fox zajmuje w Polsce pierwsze miejsce wśród kanałów serialowych i filmowych, National Geographic plasuje się na drugim miejscu wśród kanałów dokumentalnych, a Disney Junior jest drugim pod względem oglądalności płatnym kanałem dziecięcym. Nie mamy zatem takich planów (zamykania kanałów - przyp.) w Polsce, co więcej pracujemy nad nowymi projektami, o których niebawem powiemy więcej - mówił Wirtualnemedia.pl Kakhaber Abashidze, country manager Disneya w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dołącz do dyskusji: Disney podjął decyzję w sprawie przyszłości kanałów linearnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tv is dead
FX u nas i tak oferuje same starocie i nie jest żadną konkurencją/alternatywą dla VOD. Chcesz nowe seriale, to i tak musisz kupić Disney+.
odpowiedź