SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney wprowadza zmiany i wycofuje część swoich treści. Idzie drogą Warner Bros. Discovery?

Disney zastanawia się nad ponoszonymi kosztami i nową strategią. Podobnie jak Warner Bros. Discovery, planuje usunąć ze swojej oferty niektóre treści, nawet te do których udostępniania posiada wyłączne licencje.

„Jesteśmy w trakcie przeglądania treści w usługach DTC, aby dostosować je do strategicznych zmian w naszym nowym podejściu” — powiedziała CFO Christine McCarthy. „W rezultacie usuniemy niektóre treści z platform streamingowych i obecnie spodziewamy się odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości około 1,5 do 1,8 mld USD”. Szefowa Disneya dodała: „W przyszłości zamierzamy produkować mniejsze ilości treści w zgodzie z nową strategiczną zmianą”.

Wypowiedź Boba Igera

Disney zwolnił ostatnio 7 000 pracowników i dzięki temu firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia planowanych oszczędności w wysokości 5,5 mld USD. Bob Iger wyjaśniając mniejszą ilość produkcji i usuwanie własnych treści z platform streamingowych (mowa o Disney+ i Hulu) powiedział: „Teraz o wiele bardziej chirurgicznie podchodzimy do tego, co robimy”. Dodał, że firma poświęciła dużo czasu i pieniędzy na produkcję i marketing treści, które nie zainteresowały subskrybentów.

„Kiedy tworzysz dużo treści, wszystko musi być wypromowane. Wydajesz dużo pieniędzy na marketing rzeczy, które nie będą miały wpływu na wyniki finansowe, z wyjątkiem negatywnych kosztów związanych z marketingiem”.

To, co teraz robi Disney, nazwał „Częścią procesu dojrzewania, gdy dorastamy do biznesu, w którym nigdy nie byliśmy. Dowiadujemy się o tym dużo więcej. W szczególności dowiadujemy się znacznie więcej o tym, jak nasze treści zachowują się w usłudze i czego chcą klienci”.

Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie

W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów. W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).

Dołącz do dyskusji: Disney wprowadza zmiany i wycofuje część swoich treści. Idzie drogą Warner Bros. Discovery?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Neo
Po takiej decyzji, to mogą się spodziewać jeszcze większego odpływu subskrypcji.
8 4
odpowiedź
User
Bubu
Trzeba szybko dokończyć oglądać National Geographic
0 0
odpowiedź