Disney+ zablokuje możliwość współdzielenia konta. Subskrypcja zdrożeje także w Polsce

W przyszłym roku Disney+ wprowadzi rozwiązania ograniczające udostępnianie konta osobom spoza gospodarstw domowych subskrybentów. Jesienią pakiet z reklamami pojawi się w Europie i Kanadzie, a subskrypcje zdrożeją o ok. 20-30 proc. W Polsce wyższe stawki będą obowiązywały od grudnia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Disney+ zablokuje możliwość współdzielenia konta. Subskrypcja zdrożeje także w Polsce

Szef Disneya Bob Iger na wideokonferencji inwestorskiej stwierdził, że koncern na razie analizuje zasady dotyczące współdzielenie kont na jego wszystkich platformach streamingowych: Disney+ (i jego indyjskiej wersji Hotstar), ESPN+ i Hulu.

- Mamy już możliwości techniczne, żeby monitorować większość takich aktywności. Nie podam konkretnych liczb, poza stwierdzeniem, że sprawa jest znacząca - powiedział. Podkreślił, że strategia w tym zakresie jest dla firmy prawdziwym priorytetem.

Więcej informacji Disney ma przekazać do końca br., a pierwsze rozwiązania ograniczające udostępnianie przez subskrybentów kont osobom spoza ich gospodarstw domowych pojawią się w przyszłym roku. Wtedy mają być już widoczne efekty biznesowe tych działań.

Netflix w połowie ub.r. platforma zaczęąa testować Argentynie, Salwadorze, Gwatemali, Hondurasie i Republice Dominikany dodatkową opłatę (2,99 dolarów miesięcznie) dla subskrybentów, którzy dzielą się dostępem do swoich kont z osobami spoza ich gospodarstw domowych. Równocześnie blokowano dostęp użytkownikom korzystającym z czyichś kont.

Potem testy objęły inne kraje: Kanadę, Nową Zelandię, Hiszpanię i Portugalię, a w czerwcu rozwiązanie wprowadzono ponad 100 krajach, m.in. USA i Polsce (u nas dodatkowa opłata wynosi 9,99 zł).

Pakiet reklamowy Disney+ w kolejnych krajach

Z początkiem listopada br. na Disney+ pakiet, w którym przy treściach emitowane są reklamy, pojawi się na kolejnych rynkach: w Kanadzie (będzie kosztował 7,99 dolarów miesięcznie) oraz wybranych krajach w Europie (w cenie 4,99 funtów lub 5,99 euro). Nie podano, w których konkretnie państwach europejskich będzie dostępny.

- Szybkie temp wzrostu naszych pakietów reklamowych w USA pokazuje znaczenie dostarczania konsumentom wyboru, elastyczności i wartości - podkreślił Joe Earley, szef pionu streamingowego i rozrywkowego w Disneyu.

W USA do końca czerwca pakiet z reklamami, wprowdzony w połowie ub.r., wykupiło 3,3 mln użytkowników, czyli 40 proc. wszystkich nowych subskrybentów platformy w tym kraju.

grafika

Wyższe ceny Disney+ w Polsce

Obecni subskrybenci będą mogli pozostać przy obecnych pakietach, których ceny wzrosną w grudniu albo przenieść się do pakietu reklamowego.

W Polsce ceny subskrypcji Disney+ zwiększą się:
- z 28,99 do 37,99 zł miesięcznie,
- z 289,90 do 379,90 zł za rok.

6 grudnia ceny dostępu do platformy zwiększą się w wielu krajach europejskich.

grafika

W USA pakiety bez reklam na wszystkich platformach Disneya zdrożeją 12 października (w poniższej grafice oznaczono to gwiazdkami). Przykładowo na Disney+ cena wzrośnie o 27 proc. do 13,99 dolarów miesięcznie, a na Hulu - o 20 proc. do 17,99 dolarów. Natomiast 6 września pojawi się nowy pakiet: Disney+ i Hulu kosztujący 19,99 dolarów miesięcznie.

grafika

0,8 mln więcej subskrybentów Disney+

Pion streamingowy koncernu zwiększył rok do roku kwartalne przychody o 9 proc. do 5,52 mld dolarów, a jego strata operacyjna zmalała z 1,06 mld do 512 mln dolarów. W sprawozdaniu zaznaczono, że zmalały straty generowane przez platformy Disney+ i ESPN+, a wzrósł zysk Hulu.

W minionym kwartale Disney+ w USA i Kanadzie zanotował spadek liczby subskrybentów z 46,3 do 36 mln, a na pozostałych rynkach - wzrost z 58,6 do 59,7 mln. Natomiast liczba klientów indyjskiej wersji platformy, pod nazwą Hostar, poleciała w dół z 52,9 do 40,4 mln, ponieważ z jej oferty zniknęły transmisje ligi krykietowej.

W USA i Kanadzie średni przychód na subskrybenta Disney+ wzrósł z 7,14 do 7,31 dolarów (m.in. dzięki wyższym przychodom reklamowym), a na pozostałych rynkach - z 5,93 do 6,01 dolarów.

ESPN+ zanotował minimalny spadek (z 25,3 do 25,2 mln), a Hulu - wzrost (z 48,2 do 48,3 mln) liczby subskrybentów.

grafika

Cały koncern Disney w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 4 proc. do 22,33 mld dolarów miał 460 mln dolarów straty netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek