SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa. Jednocześnie liczba użytkowników serwisu Disney+ wzrosła do 57,5 mln. Na 2021 rok zaplanowano premierę nowej platformy VoD o nazwie Star.

Article

Disney opublikował wyniki dotyczące trzeciego kwartału obecnego roku fiskalnego zakończonego 27 lipca 2020 r. oraz ostatnich 9 miesięcy funkcjonowania koncernu.

Spadek przychodów i strata netto

W trzecim kwartale br. przychody The Walt Disney Company osiągnęły kwotę 11,779 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 42 proc. Z kolei w ujęciu 9-miesięcznym wpływy koncernu zamknęły się na poziomie 50,681 mld dol., to wynik prawie identyczny z tym zanotowanym w analogicznym okresie ub.r.

W raportowanym kwartale Disney wykazał stratę netto w wysokości 4,718 mld dol., podczas gdy rok wcześniej zysk netto osiągnął poziom 1,430 mld dol. Z kolei w ciągu ostatnich 9 miesięcy Disney odnotował stratę w kwocie 2,122 mld dol., rok wcześniej zysk wynosił 9,648 mld dol.

Parki rozrywki z najgorszym wynikiem

W ujęciu kwartalnym najgorszy wynik w ekosystemie Disneya zanotował segment parków rozrywki prowadzonych przez koncern, które mocno ograniczyły działalność w związku z pandemią koronawirusa. Ich przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się o 85 proc. do kwoty 983 mln dol., zaś strata operacyjna osiągnęła 1,960 mld dol. Wyhamowanie w obszarze parków jest też widoczne w ciągu 9 miesięcy.

W trzecim kwartale o 55 proc. zmalały przychody Disneya związane z produkcją filmową (wzrost o 3 proc. w ciągu 9 miesięcy), segment ten przyniósł też spadek kwartalnych przychodów o 16 proc.

57,5 mln użytkowników Disney+

W sprawozdaniu finansowym Disney podał, że uruchomiony przez niego jesienią 2019 r. serwis VoD Disney+ miał na koniec lipca br. 57,5 mln użytkowników.

Z kolei należąca do Disneya platforma sportowa ESPN+ zwiększyła rok do roku liczbę odbiorców o ponad 100 proc. osiągając 8,5 mln użytkowników.

O 27 proc. zwiększyła się także grupa internautów korzystających z należącego do Disneya serwisu Hulu – teraz wynosi ona 35,5 mln.

Wskaźnik ARPU (średni miesięczny przychód generowany przez jednego użytkownika) w wypadku Disney+ wyniósł w trzecim kwartale 4,62 dol., w wypadku ESPN+ wskaźnik ten zmniejszył się o 22 proc., zaś ARPU serwisu Hulu zmalał o 10 proc. w odniesieniu do użytkowników oferty SVoD oraz wzrósł o 17 proc. w wypadku pakietu obejmującego SVoD oraz dostęp do programów telewizyjnych.

Star wystartuje w 2021 roku

Publikacja wyników biznesowych Disneya zbiegła się w czasie z nieoficjalnymi informacjami na temat uruchomienia przez koncern nowego serwisu streamingu wideo.

Zgodnie z doniesieniami w 2021 r. na rynku ma się pojawić platforma VoD pod należącą do Disneya marką Star. Usługa ma zaoferować płatny dostęp do treści pochodzących m.in. od ABC, FX, Freeform, Searchlight i 20th Century Studios.

Na razie wiadomo jedynie że Disney planuje szerokie międzynarodowe wprowadzenie Star. Koncern nie ujawnił jednak żadnych szczegółów dotyczących tego jak będą kształtować się ceny w Star, nie wiadomo także na jakie rynki platforma trafi w pierwszej kolejności.

Czytaj także: Disney+ we wrześniu pojawi się w ośmiu kolejnych krajach europejskich

Czytaj także: Disney+ bez darmowego okresu testowego. Tylko abonament za 6,99 dolara miesięcznie

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Disney z mniejszymi przychodami i stratą netto. Disney+ ma 57,5 mln użytkowników, Star wystartuje w 2021 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl