DisplaySearch: w 2010 r. zostanie sprzedanych ponad 180 mln telewizorów LCD

Ubiegły rok był bardzo dobry dla ogólnego rynku płaskich telewizorów, których sprzedaż zwiększyła się w skali globalnej o ponad 32 proc. Podobny wskaźnik wzrostu odnotowano w roku 2008.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pomimo kryzysu, na rynkach takich jak Japonia i Chiny, zeszłoroczna sprzedaż rosła nawet szybciej niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę dobre wyniki za rok 2009 i pozytywny wpływ wprowadzenia nowych technologii takich jak 3D i LED, firma badawcza DisplaySearch podniosła swoją prognozę dla światowego rynku sprzedaży telewizorów w bieżącym roku o ponad 10 milionów odbiorników - do 228 milionów.

W przypadku telewizorów LCD, firma przewiduje, że w bieżącym roku zostanie sprzedanych ponad 180 milionów tego typu odbiorników - o 24 proc. więcej wobec roku 2009. Tymczasem sprzedaż telewizorów plazmowych ma wzrosnąć o około 6 proc. (po 2-proc. spadku w 2009 r.), do nieco ponad 15 milionów odbiorników, a  telewizorów kineskopowych (CRT) zmniejszyć się o 36 proc. (po 40-proc. spadku w 2009 r.).

Do znakomitego wyniku w zeszłym roku w największej mierze przyczynił się spadek cen. W przypadku odbiorników LCD średnia cena zmniejszyła się o 24 proc. wobec roku 2008. To dużo wyższy wskaźnik w porównaniu z poprzednimi latami. Na obecny rok prognozowany jest spadek o kolejne 5 proc. (dla plazm - o 10 proc.).

Z danych DisplaySearch wynika także, że w ubiegłym roku na świecie sprzedano 3,6 miliona telewizorów LCD z podświetleniem LED, z czego ponad połowę w IV kwartale. Firma prognozuje, że w 2010 roku sprzedaż wzrośnie do ponad 35 milionów tego typu odbiorników. To oznacza, że w co piątym sprzedanym telewizorze LCD zastosowane zostanie podświetlenie LED.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication