SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Do Rzeczy” publikuje sprostowanie po tekście Cenckiewicza o książce „Macierewicz. Biografia nieautoryzowana”

W bieżącym wydaniu tygodnika „Do Rzeczy” (Orle Pióro) opublikowano sprostowanie autorów książki „Antoni Macierewicz. Biografia nieautoryzowana”, w którym wyjaśniają oni nieścisłości w recenzji Sławomira Cenckiewicza. Jednym z autorów jest wicenaczelny „Wprost”, należącego - podobnie jak „Do Rzeczy” - do tego samego wydawcy.

Article

„Antoni Macierewicz. Biografia nieautoryzowana” napisana przez dziennikarzy „Wprost” Annę Gielewską i Marcina Dzierżanowskiego ukazała się w czerwcu br. nakładem Wydawnictwa Znak. W książce przedstawili całe życia Macierewicza, przede wszystkim jego działalność polityczną w opozycji demokratycznej w okresie PRL-u oraz po 1989 roku. Autorzy rozmawiali z setkami osób znających Macierewicza, wykorzystali też materiały z IPN-u, nieznanych wcześniej archiwów i depesz amerykańskiej ambasady.

Sprostowanie, pod którym podpisali się Anna Gielewska i Marcin Dzierżanowski, zajmuje całą stronę. Oświadczenie autorów książki prostujące informacje z recenzji Sławomira Cenckiewicza zostało opublikowane w sekcji Temat tygodnia.

Dziennikarze odnoszą się do artykułu pt. „Macierewicz - biografia sfałszowana”, zamieszczonym w „Do Rzeczy” kilka tygodni temu. Gielewska i Dzierżanowski punkt po punkcie wymieniają nieprawdziwe twierdzenia, m.in. odnoszą się do rzekomej agenturalności Antoniego Macierewicza, zaprzeczając, że w książce takie stwierdzenia się pojawiają.

- Kilka tygodni temu na łamach „Do Rzeczy” Sławomir Cenckiewicz napisał recenzję naszej książki „Macierewicz. Biografia nieautoryzowana”. Problem nie jest w tym, że recenzja jest krytyczna (każdy ma prawo do ocen), ale że tekst zawierał same kłamstwa na temat naszej książki. Dziś redakcja „Do Rzeczy” publikuje gigantyczne sprostowanie. Na przyszłość radzę staranniej dobierać autorów - napisał na Facebooku Marcin Dzierżanowski, współautor książki.

Redakcja tygodnika „Do Rzeczy” zapowiedziała, że w kolejnym wydaniu znajdzie się odpowiedź Cenckiewicza na opublikowane oświadczenie.

Warto dodać, że Marcin Dzierżanowski jest wieloletnim dziennikarzem tygodnika „Wprost”, obecnie zastępcą redaktora naczelnego tytułu. Natomiast obie spółki - AWR „Wprost” (wydawca „Wprost”) oraz „Orle Pióro” (wydawca „Do Rzeczy” - należą do tej samej grupy PMPG Polskie Media, której większościowym udziałowcem pozostaje Michał M. Lisiecki.

Przypomnijmy, że Hanna Natora-Macierewicz, żona polityka PiS Antoniego Macierewicza, skierowała pozew przeciw Wydawnictwu Znak dotyczący książki „Antoni Macierewicz. Biografia nieautoryzowana”. Domaga się przeprosin, zadośćuczynienia i usunięcia z książki jednego z rozdziałów. Chce także wstrzymania sprzedaży książki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” publikuje sprostowanie po tekście Cenckiewicza o książce „Macierewicz. Biografia nieautoryzowana”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Dzban Cenckiewicz pomylił książkę Tomasza Piątka "Macierewicz. Jak to się stało" z „Macierewicz. Biografia nieautoryzowana". Z drugiej trony dla mnie zaskoczeniem jest, że on potrafi czytać...
17 10
odpowiedź
User
:-P
Sądząc po zwrocie "dzban" chodzisz do gimnazjum albo do podstawówki....
10 14
odpowiedź