SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dobrzyński: całe portfolio Discovery w HD do końca 2014 r.

- Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - mówi nam o przegranej DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1 Olgierd Dobrzyński, szef Discovery na Europę Centralną.

Olgierd Dobrzyński Article

DMAX został zgłoszony przez Discovery do konkursu o miejsce na pierwszym multipleksie telewizji cyfrowej dla kanału edukacyjno-poznawczego. Jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała się przyznać koncesję kanałowi Fokus TV.

- Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, central Europe country manager w Discovery Networks CEEMEA. Dopiero wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu.

- Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów - podkreśla Dobrzyński. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji.

Tymczasem spółka przeprowadza zmiany w swoim portfolio płatnym. 17 września br.  stacja Discovery World zmieni się w Discovery Turbo Xtra (więcej na ten temat). - To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów - mówi Olgierd Dobrzyński.

Nowy kanał będzie nadawany w formacie panoramicznym, ale docelowo ma też przejść na emisję w HD. -  Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiada szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. - Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje nas Dobrzyński.

Z Olgierdem Dobrzyńskim, central Europe country managerem w Discovery Networks CEEMEA, rozmawiamy m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie na MUX-1, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dobrzyński: całe portfolio Discovery w HD do końca 2014 r.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
???
pewnie tez by gnioty dawali cwaniaczki
15 5
odpowiedź
User
Obser
Oczywiści, po znajomości kupowaliby syf od endemola i wciskali ludziom. Dobrze się stało.
11 5
odpowiedź
User
Marek
Kanałów Discovery nie da się oglądać ze względu na ilość reklam, połowa czasu antenowego to właśnie one. Szanując swój czas zrezygnowałem z tych kanałów w NC+ choć były to nieliczne, które jeszcze oglądałem, zostało mi juz tylko Planet i NG. W tym ostatnim też sporo reklam.
14 5
odpowiedź
User
Dziad
"To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio" Chryste...
18 3
odpowiedź
User
Troy
Ostatni kanał który przypominał jeszcze dawne Discovery zmienia się w sieczkę dla debili. Umówmy się - zabijacie coś co było dobre i to jest smutne.
20 3
odpowiedź
User
asd
Discovery to coraz wieksze dno,niedosc ze polno reklam to coraz wiecej durnych programow.Kiedys to byl naprawde bardzo dobry kanal naukowo poznawczy i chyba dobrze ze koncesje dostal Fokus tv bo pewnie DMAX tez by puszczal taka siecze jak na Discovery.
12 70
odpowiedź
User
th
Mają derektora spad z tvn, to i jakość taka
7 69
odpowiedź
User
Pawop
Lubię zbieraczy złota i czopery, bo bardziej skomplikowane dokumenty są nie dal mnie. Poza tym nie znam angielskiego.
3 1
odpowiedź
User
olgierd
No i widać syf ...Olgierd uprawia cepeliade...Discovery Turbo Xtra!!!!?!?!? co to jest ?!?! może do nazwy jeszcze trzeba dodac "HiperSuper" aby lepiej sprofilować w segmencie, trafiając w gusta i ...bala bla bla
6 2
odpowiedź
User
Angelas
Gdzie jakie HD? Ludzie zejdźcie na ziemie, jak wy nawet normalnego sd nie potraficie zapewnić. Discovery SD to jakiś żart. Chwilowo nie mogę na to patrzeć, takie ni wyraźne. Ale mam sposób - włączam na inny kanał o lepszej jakości obrazu. Ludzie z Discovery Networks niech się wybiorą do sklepów i zobaczą jakie tv się sprzedają - podpowiem - rubinów kineskopowych już nie można dostać.
8 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing