SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dominik Libicki

Rozmowa z Dominikiem Libickim, prezesem Cyfrowego Polsatu m.in. o nowym kanale filmowym i wynikach finansowych.

Aneta K.Malinowska: Cyfrowy Polsat na polskim rynku jest od 2000 roku i ma już ugruntowaną pozycję wśród abonentów, jednak niedawno pojawiła się platforma ITI, za jakiś czas możemy się spodziewać platformy TVP. W jaki zatem sposób zamierzacie zatrzymać przy sobie widza? W jaki sposób zamierzacie pozyskać nowych abonentów?

Dominik Libicki: Po 7 latach działalności mamy ponad 1 milion odbiorców, co jest wielkim sukcesem, którego podstawą jest bardzo dobra oferta programowa dostępna w przystępnej cenie i sprawna obsługa klienta. Jeśli chodzi o pomysły biznesowe ... to tajemnica - nie mogę zdradzać konkurencji naszych planów.

Kto jest statystycznym odbiorcą Cyfrowego Polsatu?
Naszym potencjalnym abonentem jest każdy Polak. Obecnie nasz dekoder posiada ponad 1milion gospodarstw domowych w Polsce, co oznacza, że co 10 rodzina w tym kraju korzysta z usług Cyfrowego Polsatu. Nasza widownia to przede wszystkim ludzie, którzy zarabiają więcej niż przeciętnie, są ciekawi świata i zainteresowani dobrą rozrywką. Jeśli chodzi o geografię, to z wyjątkiem centrów dużych miast, gdzie od lat panują operatorzy kablowi, nasi klienci rozkładają się dosyć równomiernie, zarówno w grupach społecznych jak i geograficznych.

Czy w 2007 roku planujecie wprowadzić jakieś nowinki technologiczne?
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w połowie roku wprowadzimy do oferty pierwszy kanał wysokiej rozdzielczości – Polsat Sport HD – produkowany przez Telewizję Polsat S.A. Specjalnie na ten cel wydzierżawiliśmy nowy transponder, na którym docelowo będzie umieszczonych 5 kanałów HD. Naszym partnerem technologicznym w obszarze HDTV jest firma Samsung, w której zamówiliśmy dekodery umożliwiające odbiór telewizji wysokiej rozdzielczości. Współpraca z Samsungiem będzie miała także wymiar marketingowy. Cyfrowy Polsat zaoferuje wszystkim swoim abonentom telewizory HD marki Samsung w bardzo atrakcyjnych cenach, natomiast producent telewizorów do każdego odbiornika o wielkości co najmniej 40 cali będzie dawać w prezencie dekoder Cyfrowego Polsatu.

Czy w technologii HD wprowadzicie też inne kanały?
Do końca br. nasza platforma planuje wprowadzić pakiet 5 kanałów nadawanych w wysokiej rozdzielczości. Docelowo abonenci będą mogli oglądać kanały HD w 4 kategoriach tematycznych: sport, film, rozrywka i edukacja. Teraz jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szczegółach, ponieważ negocjacje z nadawcami trwają. Na chwilę obecną liczba kanałów HD na rynku nie jest znacząca. Mamy nadzieję, że w najbliższych miesiącach wystartuje kilka nowych stacji i w związku z tym będziemy mieli większe możliwości wyboru.

Jeśli chodzi o nowe technologie to planujecie uruchomienie własnej telefonii komórkowej. Kiedy zamierzacie z tym ruszyć?
Na podstawie umowy z PTC będziemy świadczyć usługi telefonii komórkowej jako wirtualny operator komórkowy. W tej chwili trwają prace nad uruchomieniem tego projektu – zamknęliśmy już biznes plan i niebawem rozpoczniemy niezbędne przygotowania techniczne. Komercyjnie z usługą ruszymy na pewno w 2007 r.

Czy wasza oferta będzie się różnić od dotychczas dostępnych?
Chciałbym podkreślić, że Cyfrowy Polsat będzie operatorem komórkowym w pełnym tego słowa znaczeniu. W oparciu o sieć radiową Polskiej Telefonii Cyfrowej będziemy świadczyć kompleksowe usługi telefonii komórkowej. Wszystkie obszary działalności począwszy od budowy centrali, projektowania ofert, sprzedaży kart SIM, telefonów i usług, poprzez rozliczenia billingowe, marketing i obsługę klienta będziemy prowadzić samodzielnie.
Jako wirtualny operator komórkowy będziemy starali się wykorzystać potencjał Telewizji Polsat, jako dostawcy treści telewizyjnych i doświadczenie Cyfrowego Polsatu w obsłudze klienta masowego. Klientom oprócz standardowych usług - połączenia, smsy, roaming międzynarodowy - zaoferujemy także atrakcyjne treści i funkcjonalności związane z naszą działalnością telewizyjną. Wiele dodatkowych możliwości, mających na celu usprawnienie obsługi klienta, będzie dawało abonentowi posiadanie naszej podwójnej oferty – telewizyjnej i telefonicznej.

Czy w przyszłym roku w Cyfrowym Polsacie pojawią się nowe programy?
Od 4 stycznia tego roku w Pakiecie Relax Mix jest dostępny nowy filmowy kanał Fox Life. W pierwszych dniach marca Pakiet Film zostanie wzbogacony o kolejny hollywoodzki kanał filmowy. Mam również nadzieję, że w ciągu miesiąca do Pakietu Familijnego dołączymy popularny kanał rozrywkowy i że sukcesem zakończą się trwające z TVP negocjacje na temat obecności w Cyfrowym Polsacie kanałów tematycznych produkowanych przez Telewizję Publiczną.

Jaki to będzie kanał filmowy?
Przykro mi, ale na razie nie mogę zdradzić szczegółów dotyczących planowanych nowości.

Kiedy w Waszej ofercie można się tego spodziewać HBO?
HBO jeszcze przez jakiś czas jest związane umową na wyłączność z Cyfrą +, natomiast co będzie w przyszłości ... okaże się jak ta umowa dobiegnie końca. My jesteśmy otwarci na rozmowy z HBO.

Kiedy C+ traci wyłączność na ten kanał?
To są zapisy umowy pomiędzy HBO a Cyfrą+.

Obecnie macie ponad milion abonentów. Jaki jest plan Cyfrowego Polsatu na przyszły rok?
W przyszłym roku chcielibyśmy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju.

W 2006 roku Cyfrowy Polsat po raz pierwszy osiągnie zysk. Ile i jakie przychody zanotowaliście w 2006 roku?
Po 11 miesiącach 2006 r. nasze przychody ogółem wynoszą 430,6 mln zł, a zysk netto 62,9 mln zł.

Czy Cyfrowy Polsat jest na sprzedaż?
Cyfrowy Polsat nie jest na sprzedaż i nigdy nie był na sprzedaż. Nie prowadzimy z nikim żadnych rozmów na temat zmiany udziałowców Cyfrowego Polsatu.

Ostatnie pytanie już na zakończenie naszej rozmowy: Jak ocenia Pan platformę "n", która ruszyła w październiku 2006. Wg przedstawicieli ITI pod koniec listopada miała 40 000 abonentów. To dobry wynik?
Z zasady nie oceniam działalności konkurencji. Mogę tylko powiedzieć, że decyzja dotycząca uruchomienia nowej platformy była bardzo odważna, a dla nas stanowi ona motywację do dalszego rozwoju i jeszcze większego nakładu pracy, by utrzymać pozycję lidera rynku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dominik Libicki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl