SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dove uruchamia kampanię w kontrze do tiktokowego filtru upiększającego

W odpowiedzi na trendującą na TikToku nakładkę "Bold Glamour", poprawiającą wygląd twarzy, Dove rusza z kampanią #TurnYourBack, celebrującą prawdziwe piękno bez cyfrowych filtrów.

"Bold Glamour" to robiący ostatnio na TikToku prawdziwą furorę filtr upiększający, który wyróżnia się na tle innych wyjątkowym realizmem. Na platformie jest cały wysyp filmów pokazujących cyfrową "przemianę" za pomocą tego filtra. Dodaje pełni ustom, wyszczupla nos i zmienia linię szczęki, wygładza skórę, a to wszystko uzupełnia makijażem - łukowatymi brwiami, podkreślonymi oczami i  konturowaniem. Filtr mógł zostać użyty na TikToku już ponad 15 milionów razy.

@isaacrochell I’m really bored frfr #filter #boldglamour #hah ♬ Boy's a liar Pt. 2 - PinkPantheress & Ice Spice

Wiele osób używających na TikToku tego filtra wyraża swoje zdziwienie, jak bardzo jest realistyczny i naturalnie wyglądający. Pojawiają się już głosy krytyki, że użycie "Bold Glamour" może pogłębiać kompleksy na punkcie swojego wyglądu oraz negatywnie wpływać on na poczucie własnej wartości i samoocenę zarówno tych, którzy go używają, jak i tych, którzy po prostu widzą go w swoich feedach.

@lookwhoshira How beauty filters have impacted my self esteem. Your sign to unfollow people that dont bring you joy 🤍 social media should make people feel connected and inspired, not critical of their appearance #beautyfilter #bereal #tiktokfilter #unrealisticexpectations #beautytok ♬ original sound - Hira Mustafa

TikTokerka Hira Mustafa podzieliła się swoimi obawami na temat "Bold Glamour". "Nie chcę, aby inni ludzie czuli się źle, więc przestałam używać filtrów" - wyjaśniła. "Naprawdę zachęcam do nieużywania tych filtrów. Ma to realny wpływ na nasze zdrowie psychiczne - i na każdego, kto ogląda te treści" - wyjaśnia influencerka.

Dove odpowiada na tiktokowy "Bold Glamour"

W kontrze do popularności "Bold Glamour", marka Dove zainicjowała wyzwanie  #TurnYourBack, które ma promować sprzeciw wobec cyfrowych upiększaczy na rzecz naturalnego wyglądu.

Filtr "Bold Glamour" zdaniem marki jest "niebezpieczny i wzmacnia szkodliwe stereotypy dotyczące piękna, nad których zburzeniem Dove pracuje". Według badań marki, aż 38 proc. dziewcząt w USA przyznało, że nie jest w stanie sprostać standardom piękna narzucanym przez influencerów w social mediach.  Kolejne 80 proc. stwierdziło, że już w wieku 13 lat nałożyły filtr lub użyły aplikacji do retuszu, aby zmienić swój wygląd na zdjęciach.

Dove zachęca, by pokazywać się na TikToku tyłem, by sprzeciwić się podrasowywaniu wyglądu przez filtry cyfrowych platform.

"Odwróć się plecami. Bo żaden filtr nie powinien ci narzucać, jak masz wyglądać" - proponuje Dove.

@dove No filter should tell you how to look. 80% of girls are already using filters by the age of 13. It’s no wonder their perception of beauty and their self-esteem are distorted. Help reverse the damage. #TurnYourBack on the Bold Glamour filter and digital distortion. Real beauty is bold. #RealBeautyIsBold #Dove #LetsChangeBeauty #NoDigitalDistortion #BeautyCommunity #SelfEsteem ♬ original sound - dove

Kampanię przygotowały agencje Ogilvy i David.

Marka Dove prowadzi też kampanię "Detox FEEDu", by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów. W ramach akcji powstała petycja, której celem jest taka zmiana prawa, która wymagałaby informowania w reklamach o użyciu retuszowanych zdjęć. W polskiej adaptacji kampanii udział biorą Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi. Merytorycznego wsparcia udzielili także eksperci: Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tucholska-Siermińska.

Dołącz do dyskusji: Dove uruchamia kampanię w kontrze do tiktokowego filtru upiększającego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
już od dawna nie kupuję nic z dove, bo jeszcze będę oglądać jak te ich wszystkie potworki z reklam :)

niech dove zrobi filtr ubrzydzajacy i zobaczymy jakim powodzeniem będzie się cieszyć. Chciałabym zobaczyć kierownictwo dove i ogólnie producenta tej marki. Na 300% wszyscy piękni, gładcy i młodzi, a w metrykach 50-60+..... żenua firma
odpowiedź
User
a
ooo kazadi znowu sobie dorobiła na hamburgera jojczeniem. To stworzenie jest naprawdę męczące.
odpowiedź
User
Tomek
Bzdura. Trzeba krytykować, żeby zabrali się za siebie zamiast spędzać czas w McDonaldzie.
odpowiedź