SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Drugi sezon serialu „Korona królów” ogląda milion widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru

Pierwsze dwanaście odcinków drugiego sezonu „Korony królów” oglądało średnio 1,04 mln widzów, o 1,01 mln osób mniej niż cały pierwszy sezon. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku. Piątkowe kulisy produkcji „Korona królów - taka historia…” śledzi 955 tys. osób.

Andrzej Hausner w roli Kazimierza Wielkiego; fot. Marcin Makowski Article

Średnia widownia pierwszych dwunastu odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 20 września 2018 roku wyniosła 1,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 10,92 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 6,30 proc. w grupie 16-59 i 15,36 proc. w grupie 50+ - - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 4 września. Śledziło go średnio 1,17 mln osób.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji drugiego sezonu „Korony królów” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie jest Polsat (13 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), drugi - TVN (12,84 proc.; „Ukryta prawda”), a czwarta - TVP2 (5,13 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, ale w tych ujęciach Jedynka ma większą stratę do Polsatu i TVN.

Spadek widowni o ponad milion

Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 10,74 proc. w grupie 16-59 i aż 21,74 proc. w grupie 50+.

Oznacza to, że nowe odcinki straciły 1,01 mln oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.

955 tys. widzów misyjnego cyklu „Korona królów - taka historia…”

Od 7 września br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazuje trwający 20 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.

Pierwszy trzy odcinki tego cyklu obejrzało średnio 955 tys. osób, co dało TVP1 9,73 proc. udziału w 4+, 5,26 proc. w 16-49 i 5,78 proc. w 16-59. Wszystkie z nich miały zbliżoną do siebie widownię (wahała się od 962 tys. do 951 tys. osób).

TVP1 w czasie emisji misyjnego cyklu również zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym ujęciu wśród tzw. „wielkiej czwórki” liderem jest TVN (12,66 proc.; gł. „Szpital”), drugi - Polsat (11,97 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (5,74 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport). Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka jest trzecia.

„Korona królów” opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. W tej roli w pierwszej serii wcielał się Mateusz Król, którego w drugim sezonie zastąpił Andrzej Hausner. Zastosowany zabieg z podmianą aktora wynika z faktu przeskoku czasowego pomiędzy sezonami o kilka lat. W postać Adelajdy Heskiej - drugiej żony Kazimierza Wielkiego wciela się z kolei Aleksandra Przesław.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Drugi sezon serialu „Korona królów” ogląda milion widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wirek
Nielsen kto ci jeszcze wierzy
Wiarygodny jak Trybuna Ludu albo Wyborcza
28 50
odpowiedź
User
Tup
Z zaledwie milionem widzów "Korona" pewnie przynosi spore straty TVP. W sumie szkoda, bo drugi sezon tego serialu jest znacznie lepszy od pierwszego. Temu spadkowi jest pewnie winna "nowa" JTM.
29 13
odpowiedź
User
Zuza z arbuza
Korona Królów praktycznie od początku drugiego sezonu operuje podobnym poziomem widowni oscylującym na poziome 1 mln. widzów tj. 11% udziałem w grupie 4+. Nie widać wymiernych wzrostów lub spadków. Widownia pierwszej serii dosyć szybko się ustabilizowała na poziomie 16% w grupie 4+. Jeżeli więc mamy tak skokowy spadek, który nie następuje z odcinaka na odcinek ale z serii na serię to jedynym uzasadnieniem może być całkowity brak promocji i wsparcia marketingowego.
W styczniu była duża fala hejtu z którym TVP udało się rozsądnie uporać przekuwając serial w sukces i pozycję lidera oglądalności w swoim paśmie. Teraz zdaje się, że TVP całkowicie abdykowała mając praktycznie widownię podaną na tacy. Widz nie tyle się zraził ale po prostu nie otrzymał odpowiednich zachęt aby próbować się wciągnąć. Przecież konkurencja nic nowego nie wprowadziła do oferty czym można byłoby tłumaczyć taki spadek.
31 9
odpowiedź
User
Mireczek
Jak ktoś nie ma pojęcia na czym polega promocja i marketing w mediach to tak się kończy. To nie jest M Jak Miłość, które na antenie wrośnięte jest na kilkanaście lat ale serial emitowany przez połowę roku. Śmiech na sali jak nisko upadły służby marketingowe TVP.
Pani Bocian - bo chyba Pani za to wciąż odpowiada - może pójdzie Pani na emeryturę.
29 9
odpowiedź
User
Set
Wczoraj już było o wiele lepiej, brzydka pogoda za oknem, więcej ludzi przed TV i wyższa oglądalność Korony Królów.
15 15
odpowiedź