SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dulux łączy marki handlowe i konsumenckie, w nowej kampanii stawia bardziej na emocje niż produkty (wideo)

Marka farb Dulux wprowadza zmiany w strategii marketingowej, by połączyć swoje marki handlowe (trade) i konsumenckie. Brand chce wrócić do korzeni, a w nowej kampanii pod hasłem „Dulux Promises” skupia się przede wszystkim na emocjach.

Article

W ramach wprowadzanych zmian działające dotychczas Dulux Select Decorators i Dulux Academy mają zostać połączone w działalności marketingowej.

Oznacza to sporą reorganizację w całej firmie – zostają połączone zespoły produktowe i marketingowe. Firma poprosiła też pracowników o ponowną ocenę ich ról w szerszym kontekście lub „ekosystemie” Duluxa w Wielkiej Brytanii.

Firma liczy, że reorganizacja może zbliżyć Dulux do korzeni. Marka powstała w latach trzydziestych XX wieku, by przyciągnąć dekoratorów.

Z czasem jednak firma bardziej skupiła się na rynku detalicznym, wykorzystując staroangielskiego owczarka w swoich reklamach, aby przyciągnąć konsumentów.

Jak mówi Kathryn Ledson, dyrektor marketingu Dulux chce teraz stać się „bardziej skoncentrowanym na handlu” i „być mistrzem zawodu” - Naprawdę chcieliśmy wrócić do centrum marki. W wyniku tego dokonaliśmy gruntownego przeglądu działań marketingowych i sprawdziliśmy, co naprawdę sprawia, że ​​Dulux jest świetny – dodała.

Ledson w rozmowie z MarketingWeek przyznaje, że częścią problemu był brak spójności między markami, co miało wpływ na skuteczność komunikacji i prowadziło do „poziomu stagnacji”. - Stało się oczywiste, że posiadanie wielu marek podrzędnych doprowadziło do braku spójności marki. W rzeczywistości nie komunikowaliśmy się skutecznie i łączyliśmy wszystkie różne części naszej działalności w sposób, który był istotny dla naszych klientów  - wyjaśnia.

Wprowadzanym zmianom towarzyszy nowa kampania „Dulux Promises”, która po raz pierwszy obejmuje pełen mix mediów, w tym telewizję, outdoor, social media i digital. Dulux skupi się również bardziej na emocjonalnych historiach niż na produktach, ponieważ skupia się na budowaniu wizerunku marki.

Spot tv pokazuje ludzi, którzy składają sobie różne puste obietnice, np. marynarza obiecującego wrócić po swoją dziewczynę i córkę obiecującą rodzicom wyprowadzanie psa.

Po raz pierwszy Dulux pokazuje w swoich reklamach też dekoratora, a nie tylko właścicieli domów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dulux łączy marki handlowe i konsumenckie, w nowej kampanii stawia bardziej na emocje niż produkty (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl