SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duże marki rezygnują z reklamy na Twitterze, powodem pornografia dziecięca

Duże marki wycofują reklamy z Twittera po tym jak pojawiały się się obok tweetów linkujących do pornografii dziecięcej.

Article

Emisję reklam na Twitterze zawiesili znaczący reklamodawcy, jak  Forbes, Dyson, Mazda, PBS Kids, Walt Disney, NBCUniversal, Cole Haan i Coca-Cola - podała agencja Reuters. Łącznie ponad 30 reklamodawców zdecydowało o przynajmniej czasowym wycofaniu się z reklamowania się w serwisie, po rażącym naruszeniu brand safety.

Twitter emitował reklamy obok szkodliwych treści

Incydenty ujawniła w swoich badaniach firma Ghost Data, zajmująca się cyberbezpieczeństwem. Raport Ghost Data wykazał, że komunikaty związane z pornografią dziecięcą publikowano na ponad 500 kontach. Twitterowi w okresie przeprowadzania badania nie udało się usunąć ponad 70 proc. z tych kont.

Reklamy dużych marek pojawiały się obok treści na temat wykorzystywania seksualnego dzieci. Posty sponsorowane widniały obok tweetów, które zawierały słowa kluczowe związane z "gwałtem" i "nastolatkami". Jak podaje Reuters, reklama Cole Haan pojawiła się obok tweeta, który mówił, że użytkownik "handluje treściami z nastolatkami/dziećmi". Prezes tej firmy David Maddocks, powiedział Reutersowi, że marka jest przerażona i że albo Twitter to naprawi, albo Cole Haan "naprawi to za pomocą wszelkich możliwych środków, które obejmują nie kupowanie reklam na Twitterze".

Z kolei szef marketingu Forbesa przekazał agencji Reuters, że prestiżowy magazyn "nie ma planów, wznowienia marketingu na Twitterze". - Muszą naprawić ten bałagan - dodał.

Rzeczniczka Twittera Celeste Carswell, w komentarzu dla branżowego serwisu Marketing-Interactive powiedziała, że platforma "ściśle współpracuje ze swoimi klientami i partnerami, aby zbadać sytuację i podjąć odpowiednie kroki, aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości".

"Prócz bieżącej pracy wykonywanej w celu lepszego wykrywania i zawieszania kont zamieszczających materiały związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, pracujemy z naszymi zespołami produktowymi, aby upewnić się, że mamy odpowiednie procedury, które pomogą zapewnić bezpieczeństwo wszystkim, którzy korzystają z Twittera - zarówno ludziom, jak i markom" - powiedział rzecznik.

W drugim kwartale br. z Twittera korzystało codziennie 237,8 mln internautów, o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej. W USA nastąpił wzrost o 14,7 proc. do 41,5 mln codziennych użytkowników, a w pozostałych krajach - o 17 proc. do 196,3 mln.

Przychody platformy zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, a przy wzroście kosztów o 31 proc. wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty. Przychody reklamowe Twittera sięgnęły w minionym kwartale 1,08 mld dolarów, po wzroście o 2 proc. rok do roku (przy stałych kursach walut dynamika wyniosła 6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Duże marki rezygnują z reklamy na Twitterze, powodem pornografia dziecięca

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl