SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duże spadki na rynku magazynów telewizyjnych

W sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., zaś największy z nich dotknął “Super TV”. Wzrost odnotowały jedynie dwutygodniki, które rok temu wydawane były co tydzień.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w sierpniu br. wyniosło 964 710 egz., czyli o 10,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 431 898 egz. (spadek o 8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 213 473 egz., notując spadek o 25,2 proc.

Najwięcej stracił piąty w rankingu tygodnik “Super TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w sierpniu br. zmalał względem sierpnia ub.r. o 29 proc. do 191 445 egz. 

ZKDPsierpień
Tygodniki20102009
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień964 7101 074 275
To & Owo431 898469 364
Magazyn Telewizyjny Kurier TV213 473285 224
Tele Max200 301274 138
Super TV191 445269 817
Program TV128 739151 663
Imperium TV107 864135 142
Teleprogramy42 29650 529


Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w sierpniu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 317 367 egz.  Rok wcześniej magazyn ten był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 200 301 egz., co oznacza, że zanotował wzrost o 58,4 proc.

Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 168 696 egz., który rok temu się nie ukazywał. Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 77 950 egz. W sierpniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 122 egz. (wzrost o 55,5 proc.). 

ZKDPsierpień
Dwutygodniki20102009
TytułRozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat317 367200 301*
TV14168 696-
Ekran TV77 95050 122*

* - dane dotyczą tygodnika

Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku magazynów telewizyjnych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jerry
Kłopoty z matematyką:
"Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w sierpniu br. był “Tele Świat”, którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 317 367 egz. Rok wcześniej magazyn ten był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 200 301 egz., co oznacza, że zanotował wzrost o 58,4 proc.". Wzrost? Arytmetyka mówi, że gdyby obecny Teleświat sprzedawał 400 602 egz. to miałby dopiero wynik równy temu sprzed roku. Można zmieniac otografię, ale matmy sie nie da.
odpowiedź
User
Sako
Głos rozsądku, Jerry ma rację. Gdyby podzielić sprzedaż dwutygodnika Teleświat na pól to wyjdzie faktyczny wynik tygodnika, czyli pasuje się on...mizerniutko. No ale wiecie jak to jest, jak tygodnik upada, to się go zmienia na dwutygodnik i mówi, że sprzedaż wzrosła o ponad 50% he, he, he. Spryciarze z Bauera. Może to nowe twierdzenie matematyczne :"Prawo Wymysła"?
A reszta pism - szkoda gadać.
Brawo Starachowice! Było jednak iść na medycynę.
odpowiedź
User
"Rynek" prasowy ?
Cały "rynek" prasowy ledwie dyszy ! Tylko i wyłącznie reklamy "trzymają" te wypociny prasowe! Jeżeli wydawcy-właściciele nie wyczyszczą tej stajni Augiasza z betonowych "dziennikarzy" czy też nadwornych pismaków parających sie bzdetami albo nie wiadomo czym to gazety będą naprawdę padać jak muchy !
odpowiedź