SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.

W luty 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Przegląd Sportowy” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lutym 2010 r. wyniosła 442 357 egz., czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 309 362 egz. Jest to wynik o ponad 15 proc. słabszy niż w lutym 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 13 proc. do 183 999 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w lutym wynik na poziomie 118 775 egz., co oznacza spadek o 6 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 90 275 egz., czyli tylko o 8 tys. więcej niż w lutym 2009. r  wynosiła sprzedaż  “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 87 871 egz.). 

Tytułluty
Wirtualnemedia.pl20102009
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt596 726442 357678 974498 680
Gazeta Wyborcza437 013309 362516 466365 019
Super Express312 656183 999328 204211 496
Rzeczpospolita194 123118 775201 371126 593
Dziennik Gazeta Prawna148 86790 275117 94282 285
Przegląd Sportowy92 77149 529111 55960 361
Futbol News75 11516 687--
Puls Biznesu21 77613 90122 80216 087
Parkiet15 1766 14721 6089 062

 
W lutym 2010 r. w porównaniu ze styczniem 2010 wzrost sprzedaży odnotowały “Rzeczpospolita”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.  

Tytuł2010
Wirtualnemedia.pllutystyczeń
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt596 726442 357599 820439 611
Gazeta Wyborcza437 013309 362458 297315 342
Super Express312 656183 999310 036185 587
Rzeczpospolita194 123118 775203 992120 461
Dziennik Gazeta Prawna148 86790 275176 448111 727
Przegląd Sportowy92 77149 52984 77646 711
Futbol News75 11516 68778 38720 891
Puls Biznesu21 77613 90121 56913 837
Parkiet15 1766 14715 1476 146

 


* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ann
W czwartki nie kupuję.To mój protest na braj jolki.
odpowiedź
User
gniewek
a co to jest braj jolki? (lub w jakim języku?)
odpowiedź
User
yogurt
Wyborcza, czy dla niektórych koszerna, nadal pozostaje moim naczelnym tytułe, a zaraz po drugi biegun, czyli Rzepa.
Szmatławców nie czytuje, ale widzę, że populacja czytająca je, jest całkiem spora.
odpowiedź