Duży wzrost liczby abonentów sieci Era

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora siecitelefonii mobilnej Era, spadły w III kwartale do 1,889 mld zł z2,045 mld zł przed rokiem. Wynik EBITDA wyniósł w III kw. 735 mlnzł wobec 734 mln zł przed rokiem.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"PTC osiągnęła w trzecim kwartale br. przychody na zaplanowanympoziomie 1,889 mld zł. Ich spadek w stosunku do odpowiedniegookresu roku ubiegłego oraz drugiego kwartału roku bieżącego jestwynikiem obniżki stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR orazsilnej dekoniunktury gospodarczej, a także agresywnej konkurencjicenowej przy pełnym nasyceniu rynku telefonii komórkowej" - czytamyw komunikacie spółki.

Wynik EBITDA spółki wyniósł 735 mln zł wobec 734 mln zł przedrokiem. Dzięki programowi redukcji kosztów i powiększającej siębazie klientów marża EBITDA wzrosła do 38,9% wobec 35,9% w III kw.2008 r.

"W stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego spółkapozyskała 469 tys. nowych klientów, co stanowi wzrost całej bazyklienckiej o 3,6%. Na koniec września br. PTC obsługiwała łącznie13,482 mln kart SIM. Ilość przyłączeń netto klientów kontraktowychw trzecim kwartale br. wyniosła 99 tys. Na koniec trzeciegokwartału br. z usług PTC korzystało 6,577 mln abonentów, co stanowiwzrost w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego o 8,8%.Jednocześnie udział klientów kontraktowych w ogólnej bazie klientówwzrósł do poziomu 48,8%" - czytamy dalej.

PTC w trzecim kwartale br. pozyskała 89 tys. klientów usługibezprzewodowego dostępu do internetu blueconnect, a ich łącznaliczba wyniosła blisko 900 tys. Do ponad 400 tys. wzrosła równieżliczba klientów korzystających z usług telefonii stacjonarnejoferowanych przez PTC.

Średni, łączny dla klientów abonamentowych oraz dla systemuprzedpłaconego, koszt pozyskania klienta (SAC) spadł z poziomu 94zł w III kw. 2008 r. do 82 zł w III kw. br.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu