SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwurdzeniowe platformy Intela dla twórców gier

Intel poinformował o współpracy z twórcami gier udostępniając im platformy dwurdzeniowe pomagające w lepszym dostosowaniu aplikacji do równoległej pracy w kilku wątkach

Dzięki procesorom dwurdzeniowym oraz technologiom wielowątkowym przyszłe gry będą charakteryzowały się m.in. lepszą sztuczną inteligencją i animacją postaci oraz dokładniejszym odwzorowaniem świata.

 Współpraca jest jednym z elementów opracowanego przez Intel Software and Solutions Group programu "wczesnego udostępnienia" (Early Access Program). W ramach tego programu Intel zapewnia twórcom gier platformy bazujące na dwurdzeniowych procesorach Intel® Pentium® Extreme Edition z technologią Hyper-Threading oraz chipsetach Intel® 955X Express (znanych wcześniej pod kryptonimem "Glenwood").

 Platformy wykorzystują najnowsze narzędzia i aplikacje Intela pomagające twórcom w szybszym opracowywaniu i wdrażaniu aplikacji wielowątkowych. Intel udostępnia m.in. takie narzędzia, jak: Intel® C++ Compiler, Intel® VTune™ Performance Analyzer, Intel® Performance Primitives oraz Intel® Threading Tools.

 "Kończy się czas oprogramowania tworzonego jedynie dla pojedynczych procesorów" - powiedział Robert Crooke, wiceprezes Digital Enterprise Group oraz dyrektor generalny Business Client Division Intela. "Intel zapewnia platformę oraz narzędzia pomagające twórcom gier w dalszym rozwoju w kierunku środowiska wielordzeniowego i wielowątkowego".

 Gry stają się coraz bardziej skomplikowane i wymagające. Technologie wielowątkowe pozwolą twórcom na takie pisanie kodu, by kluczowe dla działania gry silniki mogły równolegle, w oddzielnych wątkach, obsługiwać takie obszary, jak sztuczna inteligencja czy fizyka gry. Dzięki procesorom wielordzeniowym oraz technologii Hyper-Threading każdy z procesorów logicznych będzie mógł pracować równolegle w różnych wątkach oraz z wykorzystaniem różnych rdzeni logicznych. Zapewni to grom przyszłej generacji wyższy poziom realizmu i szczegółowości.

 Intel, jako wiodący dostawca technologii dla branży gier komputerowych, współpracuje z twórcami na różne sposoby. Pomagał branży gier komputerowych w budowaniu infrastruktury wielowątkowych narzędzi, aplikacji i gier jeszcze przed zaprezentowaniem technologii Hyper-Threading w 2002 roku. Intel oferuje również narzędzia programowe i produkty umożliwiające 64-bitowe kodowanie. Technologia wielordzeniowa to kolejny krok  pozwalający na czerpanie większych korzyści z aplikacji wielowątkowych. Nowe rozwiązania pozwolą na stworzenie w przyszłości jeszcze lepszych gier nowej generacji.

 "Platforma Intela to najważniejsza część zasobów umożliwiających rozwój gier komputerowych" - powiedział Tim Sweeney, CEO Epic Games. "To na niej tworzymy pierwsze szkice naszego dzieła i piszemy początkowy kod. Ta platforma jest odpowiedzią na nasze oczekiwania zarówno w stosunku do dzisiejszych technologii, jak i do rozwiązań przyszłości".

 "System dwurdzeniowy pomoże nam w tworzeniu bardziej 'żywych' gier z lepszą animacją, sztuczną inteligencją i całą masą dodatkowych, ciekawych rozwiązań, których nie mogliśmy stosować do tej pory" - powiedział Martin Sevigny, dyrektor techniczny Ubisoft. "Przetwarzanie równoległe będzie bardzo ważnym elementem pozwalającym na opracowanie takich rozwiązań".

 Intel planuje wprowadzenie na rynek dwóch oddzielnych platform dwurdzeniowych w drugim kwartale bieżącego roku. Platforma dla entuzjastów mocy obliczeniowej i cyfrowej rozrywki najwyższej jakości będzie wyposażona w procesor Intel Pentium Extreme Edition. Równolegle dostępna będzie również platforma bazująca na dwurdzeniowych procesorach Intel® Pentium® D. Dostarczenie systemów twórcom oprogramowania jest jednym z elementów programu "wczesnego udostępnienia" (Early Access Program). Dodatkowe informacje o programie można znaleźć w Internecie, pod adresem: www.intel.com/ids/eap.

Dołącz do dyskusji: Dwurdzeniowe platformy Intela dla twórców gier

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl