SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzięki reklamom Netflix może zwiększyć przychody o 1,3 mld dolarów rocznie. „To byłby odważny krok”

Jeśli Netflix wprowadziłby do swojej oferty nowe darmowe konto powiązane z wyświetlaniem reklam, to w samych Stanach Zjednoczonych mógłby dzięki nim uzyskać rocznie dodatkowe przychody w wysokości 1,3 mld dolarów - wynika z analiz firmy Instinet. Zdaniem ekspertów zastosowanie nowej opcji byłoby interesujące z punktu widzenia reklamodawców, ale długofalowo może okazać się błędem. - Netfliksa może skusić prosta kalkulacja finansowa, ale wyświetlanie reklam to byłby bardzo odważny krok - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Sergiusz Geller, video director w Havas Media Group.

Article

Swoje prognozy dotyczące nowego sposobu monetyzacji treści przez Netfliksa firma analityczna Instinet ujawniła w notatce skierowanej do swoich klientów.

Analitycy Instinet założyli, że Netflix wprowadziłby do swojej oferty nowy rodzaj darmowego lub o wiele tańszego od innych konta, które pozwalałoby użytkownikom na oglądanie filmów i seriali, w trakcie których byłyby wyświetlane reklamy.

Według prognoz gdyby Netflix zastosował takie rozwiązanie na rynku amerykańskim w 2020 r., to w 2021 r. mógłby liczyć na dodatkowe przychody w wysokości do 1,3 mld dol., a ok. 700 mln stanowiłby sam zysk serwisu.

Analitycy przewidują, że darmową ofertą powiązaną z oglądaniem reklam może być w USA zainteresowanych od 180 do 190 mln użytkowników, a w ciągu roku liczba odbiorców Netfliksa mogłaby wzrosnąć nawet o 25 proc.

Eksperci Instinet nie ukrywają, że w swoich projekcjach dotyczących ewentualnych przychodów reklamowych Netfliksa opierali się m.in. na rezultatach platformy Hulu, która podała że w ub.r. jej wpływy pochodzące z reklam wzrosły o 45 proc. osiągając poziom prawie 1,5 mld dol.

Czysta kalkulacja i odważny krok

Koncepcje wprowadzenia modelu w którym użytkownicy Netfliksa mieliby oglądać reklamy podczas korzystania z platformy pojawiały się już w przeszłości. W 2015 r. Netflix rozpoczął ograniczone testy takiego rozwiązania, nie zastosował go jednak szeroko po chłodnym odzewie ze strony użytkowników. Z kolei z danych firmy AudienceProject wynika, że w krajach rozwiniętych połowa subskrybentów Netfliksa zrezygnowałaby z abonamentu w momencie, gdyby na platformie pojawiły się spoty reklamowe.

W tej sytuacji nie dziwi, że w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Sergiusz Geller, video director w Havas Media Group podchodzi z mieszanymi uczuciami do przedstawionej przez Instinet koncepcji wprowadzenia przez Netflix nowego konta powiązanego z reklamami. Jego zdaniem takie rozwiązanie to konieczność połączenia dwóch światów – reklamodawców i odbiorców.

- Pojawienie się możliwości umieszczania reklam w serwisie Netflix byłoby bardzo interesujące z punktu widzenia reklamodawców - przyznaje Sergiusz Geller. - Pytanie czy leżałoby to w interesie widzów, a co za tym idzie czy długofalowo taka strategia byłaby opłacalna dla którejkolwiek ze stron, ponieważ sygnały płynące od osób uczestniczących w testach Netfliksa z kontami wyświetlającymi reklamy były w dużej mierze negatywne, a takie otoczenie nie jest preferowane finalnie przez marketerów.

Nasz rozmówca zaznacza, że szacunki co do potencjalnych przychodów Netfliksa opierają się na wartościach pochodzących od Hulu.

- Możemy zatem zakładać, że sama ich trafność jest wysoka, natomiast warto pamiętać, że strategia Netfliksa i Hulu jest odmienna  - ten pierwszy umieszcza najczęściej całe seriale, zachęcając wręcz do ich obejrzenia za jednym razem – podkreśla Geller. - Ten drugi umieszcza pojedyncze odcinki, czyli w sposób bliższy telewizji linearnej. Może to mieć znaczące przełożenie na odbiór reklam.

Zdaniem eksperta z Havas tym co jednak może skłonić Netfliksa do stworzenia planu abonamentowego z emisją reklam jest chłodna kalkulacja finansowa, choć na pewno byłby to odważny ruch biorąc pod uwagę dotychczasową strategię działań.

- Niemniej z punktu widzenia marketerów, jeśli projekt ten zakończyłby się sukcesem, byłby to bardzo ciekawy kanał komunikacji, z wieloma możliwościami precyzyjnego dotarcia do odbiorcy - ocenia Geller.

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 22 proc. do 5,42 mld dolarów oraz 344 mln dolarów zysk netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 9,6 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 148,8 mln użytkowników. Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld dol., a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzięki reklamom Netflix może zwiększyć przychody o 1,3 mld dolarów rocznie. „To byłby odważny krok”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dyd
Zależy gdzie i w jakiej formie te reklamy. Na logikę: płacę-wymagam bez reklam. Z drugiej strony idę do kina, płacę za bilet a przed filmem i tak kilka reklam jest mi na oczy wpychanych. Natomiast jeśli chodzi o pop-upy, bannery na stronie czy w aplikacji lub filmy przerywane reklamami to ZDECYDOWANE NIE!
8 0
odpowiedź
User
seba
youtube tez kiedys bez reklam byl
rozumiem reklamy przed ale wpychanie ich w trakcie jakiegos filmu jest chore
9 0
odpowiedź
User
Swordfish
Czy teraz w oryginalnych produkcjach Netflixa występuje product placement?
Wprowadzenie reklam może spowodować, że abonenci droższych pakietów przejdą na ten tańszy (spadek przychodu od odbiorcy). Muszą przekalkulować, czy mają większy zysk z płacącego abonenta, czy z oglądającego reklamy?
2 0
odpowiedź
User
Jan Brzechwa
Rzepka Julian Tuwim

Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie,

chodził te rzepkę oglądać co dzień.

Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,

schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebka!

Więc ciągnie rzepkę dziadek niebożę,

ciągnie i ciągnie, wyciągnąć nie może!

Zawołał dziadek na pomoc babcię:

“Ja złapię rzepkę, ty za mnie złap się!”

I biedny dziadek z babcią niebogą

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Przyleciał wnuczek, babci się złapał,

poci się, stęka, aż się zasapał!

Wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Zawołał wnuczek szczeniacka Mruczka,

przyleciał Mruczek i ciągnie wnuczka!

Mruczek za wnuczka,

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę.

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Na kurkę czyhał kotek w ukryciu,

Zaszczekał Mruczek: "Pomóż nam, Kiciu!"

Kicia za Mruczka,

Mruczek za wnuczka,

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Więc woła Kicia kurkę z podwórka,

Wnet przyleciała usłużna kurka.

Kurka za Kicię,

Kicia za Mruczka,

Mruczek za wnuczka,

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Szła sobie gąska ścieżynką wąską,

krzyknęła kurka: "Chodź no tu gąsko!"

Gąska za kurkę,

kurka za Kicię,

kicia za Mruczka,

Mruczek za wnuczka.

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę.

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Leciał wysoko bocian - długonos,

"Fruńże tu, boćku, do nas na pomoc!"

Bociek za gąskę,

gąska za kurkę,

kurka za Kicię,

Kicia za Mruczka,

Mruczek za wnuczka,

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Skakała drogą zielona żabka,

złapała boćka - rzadka to gratka!

Żabka za boćka,

bociek za gąskę,

gąska za kurkę,

kurka za Kicię,

Kicia za Mruczka,

Mruczek za wnuczka,

wnuczek za babcię,

babcia za dziadka,

dziadek za rzepkę.

A na przyczepkę

kawka za żabkę,

bo na tę rzepkę

też miała chrapkę.

Tak się zawzięli,

tak się nadęli,

że nagle rzepkę

trrrach!! - wyciągnęli!

Aż wstyd powiedzieć,

co było dalej!

Wszyscy na siebie

poupadali:

rzepka na dziadka,

dziadek na babcię,

babcia na wnuczka,

wnuczek na Mruczka,

Mruczek na Kicię,

Kicia na kurkę,

kurka na gąskę,

gąska na boćka,

bociek na żabkę,

żabka na kawkę

i na ostatku

kawka na trawkę.
2 5
odpowiedź
User
Juras
1,2,3,4,5,... itd.
1 0
odpowiedź