SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dzień dobry TVN” liderem, ale to „Pytanie na śniadanie” zyskuje widzów

W marcu br. najpopularniejszym magazynem śniadaniowym był „Dzień dobry TVN”, a na drugim miejscu znalazło się „Pytanie na śniadanie” Dwójki. Trzecie miejsce zajął „Nowy dzień z Polsat News”, który wyprzedził „Poranek TVP Info”.

fot. tvpArticle

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu 2015 roku średnia oglądalność „Dzień dobry TVN” wyniosła 597 tys. widzów. Przełożyło się to na 11,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów o 8.30. Morning show miał jednak o 45 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a jego udział spadł o 1,42 pkt. proc. Program na antenie TVN nadawany jest w dni powszednie o 8.00 i w weekendy.

 

Drugie miejsce należy do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie”, które w analizowanym okresie przyciągało do TVP2 średnio 439 tys. osób, co przełożyło się na 9,54 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 429 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,68 proc. Program emitowany jest od poniedziałku do soboty o 8.00. Od początku roku ma nową szefową Bernadettę Bieszczanin (więcej na ten temat).

Z czwartego na trzecie miejsce awansował magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o 6.00. W marcu br. śledziło go średnio 273 tys. osób, co dało stacji 11,06 proc. udziału. Oglądalność tego programu poszła do góry o 65 tys. osób, a jego udział wzrósł z 8,65 proc.

Najsłabiej wypadł nadawany w dni powszednie między 6.55 a 8.00 w Jedynce „Poranek TVP Info”, który spadł na ostatnią pozycję. W badanym okresie gromadził on 191 tys. widzów, a udział stacji w czasie jego emisji wyniósł 6,31 proc. Rok wcześniej jego widownia była o 53 tys. osób wyższa - wynosiła ona bowiem 244 tys. osób przy 11,40 proc. udziału. Wtedy jednak program był nadawany o godzinę dłużej - od 5.55 do 8.00.

Magazyny śniadaniowe

Wszyscy 4+

Program

Stacja

Okres

AMR

SHR%

DZIEN DOBRY TVN

TVN

2014-03-01 - 2014-03-31

641 930

13,08%

2015-03-01 - 2015-03-31

596 929

11,66%

PYTANIE NA SNIADANIE

TVP2

2014-03-01 - 2014-03-31

429 198

9,68%

2015-03-01 - 2015-03-31

439 210

9,54%

NOWY DZIEN /PROG.PUBL.INFO.POL./

Polsat

2014-03-01 - 2014-03-31

207 782

8,65%

2015-03-01 - 2015-03-31

273 123

11,06%

PORANEK TVP INFO /PROG.INFO.POL./

TVP1

2014-03-01 - 2014-03-31

243 818

11,40%

2015-03-01 - 2015-03-31

190 536

6,31%


Również i wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera należała do „Dzień dobry TVN”. W marcu br. ten morning-show oglądało tutaj 287 tys. widzów przy udziale wynoszącym 15,06 proc. Oznacza to jednak spadek o 15 tys. oglądających względem analogicznego okresu rok wcześniej.

Widownia „Pytania na śniadania” w tej grupie wyniosła 148 tys. osób (8,78 proc. udziału). Rok wcześniej program gromadził o 29 tys. widzów mniej.

„Nowy dzień” w Polsacie w zeszłym miesiącu śledziło 128 tys. osób w wieku 16-49 lat przy 13,80 proc. udziału (wzrost o 33 tys. widzów), a „Poranek TVP Info” w TVP1 gromadził 53 tys. oglądających (4,64 proc. udziału; spadek o 1 tys. widzów).

Magazyny śniadaniowe

Wszyscy 16-49

Program

Stacja

Stacja

AMR

SHR%

DZIEN DOBRY TVN

TVN

2014-03-01 - 2014-03-31

302 468

16,62%

2015-03-01 - 2015-03-31

286 579

15,06%

PYTANIE NA SNIADANIE

TVP2

2014-03-01 - 2014-03-31

119 128

7,29%

2015-03-01 - 2015-03-31

147 691

8,78%

NOWY DZIEN /PROG.PUBL.INFO.POL./

Polsat

2014-03-01 - 2014-03-31

94 954

11,18%

2015-03-01 - 2015-03-31

128 103

13,80%

PORANEK TVP INFO /PROG.INFO.POL./

TVP1

2014-03-01 - 2014-03-31

53 828

6,77%

2015-03-01 - 2015-03-31

52 947

4,64%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” liderem, ale to „Pytanie na śniadanie” zyskuje widzów

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maria Fort
Gratulacje dla TVP 2 za znacznie lepsze Pytanie na śniadanie.
odpowiedź
User
gość
gratulacje Polsat news
odpowiedź
User
Niesnak
Czemu nie ma danych za "Wstajesz i wiesz" z TVN24?
odpowiedź