SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut „Dzień dobry Polsko”

Wiosną br. roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych ma „Dzień dobry TVN”, który zanotował spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”. Zyskał tylko nadawany w Polsacie „Nowy dzień”. Stawkę zamyka nowy morning-show TVP1 „Dzień dobry Polsko”.

Article

W okresie od 1 marca do 8 maja 2017 roku średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN od poniedziałku do soboty o godz. 8.00 i w niedziele o 8.30) wyniosła 532 tys. osób przy 10,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia. Program miał o 23 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do soboty o 8.00, a od 16 stycznia ub.r. sobotnie wydania pokazywane są o 7.30), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 378 tys. osób, co przełożyło się na 8,50 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 395 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,06 proc. (był on pokazywany od poniedziałku do soboty o 8.00).

Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W wiosennej ramówce br. jego widownia wynosi 326 tys. osób, a jego udział - 13,41 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu ub.r. zyskał 50 tys. widzów.

Najsłabiej wypadł nowy morning show TVP1 „Dzień dobry Polsko”, który wszedł na antenę 27 lutego br. W okresie od 1 marca do 8 maja br. oglądało go średnio 126 tys. osób, co przełożyło się na 5,13 proc. udziału.

- Co ciekawe program „Dzień Dobry Polsko” powinien w pierwszej kolejności odebrać widzów programowi Polsatu (z uwagi na godzinę emisji), a jego oglądalność wzrosła i to dość znacząco. Pokazuje to, że widzowie chętnie sięgają do tego typu formatów i nadal jest miejsce na to, aby te formaty mogły zwiększać swoją widownię - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Zapewne trudno będzie odebrać pozycję lidera TVNowi. Należy pamiętać, że produkcja tego typu formatów jest bardzo trudna, dlatego nie spodziewałbym się pojawiania nowych pozycji programowych, a bardziej rozwoju już tych istniejących - dodaje.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wszystkie magazyny zanotowały wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej. Będący liderem „Dzień dobry TVN” zyskał 6 tys. do 272 tys. widzów. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Pytanie na śniadanie” (wzrost o 10 tys. do 131 tys. oglądających), które wyprzedziło „Nowy dzień z Polsat News” (jednak do góry o 5 tys. do 127 tys.).

Również i tutaj zdecydowanie najsłabiej wypadło „Dzień dobry Polsko” (tylko 28 tys. widzów).

- Na korzyść wysokich oglądalności w tym roku może oczywiście wpływać również pogoda (mieliśmy najzimniejszy kwiecień od kilkunastu lat), ale pamiętajmy, że są to programy często oglądane przed wyjściem do pracy, więc aura nie ma aż tak dużego wpływu na ich wyniki - komentuje nam ekspert z Codemedia.

Najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN” pokazano 19 marca (śledziło go 1,18 mln widzów), „Pytanie na śniadanie” - 4 marca (520 tys.), „Nowy dzień z Polsat News” - 7 lutego (432 tys.), a „Dzień dobry Polsko” - 14 lutego (183 tys.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” najchętniej oglądanym magazynem śniadaniowym. Słaby debiut „Dzień dobry Polsko”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Kurski ogłaszał, że "Dzień dobry Polsko" będzie hitem i wymiecie konkurencję. A tu jak zwykle. Totalna klapa, hitem okazala się jedynie srająca nomen omen kura.
71 17
odpowiedź
User
Marcin
No dobra bądźmy uczciwi - Z jednej strony o takiej porze oglądalności nigdy ogromnej nie będzie. Doprawdy w tym czasie Polsat emituje i ma wyższą, ale tam jest wtedy tak naprawdę program newsowy i pewnie jakbyśmy poranek z TVN24 dali to by oglądalność była jeszcze wyższa, w końcu każdy przed wyjściem z domu chce dowiedzieć się co dzieje się w kraju, na świecie, jaka będzie pogoda, itp., raczej nikt o 6 rano nie tęskni za poradami na życie dawanymi przez celebrytów. Z drugiej strony tego typu program to nic nowego, więc ciężko będzie przyciągnąć kompletnie nowych widzów, a dotychczasowi mają już swoje ulubione odpowiedniki na innych stacjach, więc czego TVP1 oczekiwało, zwłaszcza po kilku miesiącach emisji? Jedyne co może ich uratować to kompletnie nowa, wręcz innowacyjna w Polsce formuła tego typu programu, a patrząc co się teraz dzieje w TVP to na takie rozwiązanie szans nie ma.
39 12
odpowiedź
User
widz
..a ja oglądam " Dzień dobry TVN " bo jest ciekawe.
43 27
odpowiedź
User
rewers
Ja mam wrażenie, że tego typu programy są w ramówce przede wszystkim dla zagospodarowania swoich prezenterów, którzy są danej antenie potrzebni, bo czasem muszą poprowadzić jakieś okresowe eventy czy programy cykliczne, ale przecież też coś muszą robić na co dzień i z czegoś wyżyć. Wyniki oglądalności oczywiście też ważne, ale nie najważniejsze. Z tego powodu TVN stworzył "Dzień dobry TVN", by dopiero co ściągnięta z TVP Mołek mogła coś jeszcze tworzyć i się "rozwijać", oprócz prowadzenia Sopotu raz w roku czy testu raz na kwartał. To samo "Pytanie na śniadanie" (pierwszymi prezenterkami były głownie ówczesne spikerki jak Młynarska, Fajkowska, Obara, ówczesna jeszcze wtedy Richardson itd., których pierwotna funkcja zapowiadacza programowego była już skrajnie archaiczna). W przypadku "Dzień dobry Polsko" podobnie - Popek ściągnięta z Dwójki coś musi w tej Jedynce przecież robić, a Chylewska ma tylko testy i musi się też dzielić dyżurami z innymi prezenterami Sportu.
24 18
odpowiedź
User
brawo
Nie oglądam, ale cieszę się z sukcesów mediów prywatnych zwanych komercyjnymi. Kurwizja go on!
35 21
odpowiedź